تغییرات برنامه درس ملی در پایه دهم متوسط

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به تغییرات کتب پایه دهم، بر ضرورت آموزش‌های ضمن خدمت به معلمان این پایه، تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان در سی‌وسومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور در میزگرد سند تحول بنیادین با بیان اینکه برای برنامه درسی ملی رویکرد، اهداف و حوزه‌های یادگیری را تبیین می‌کنیم، گفت: آن چیزی که در برنامه‌ریزی درسی در حیطه محتوای آموزشی حائز اهمیت است، سیاست‌های رهبر معظم انقلاب، شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

وی افزود: از ابتدای ابلاغ برنامه درس ملی با مشکلاتی روبه رو بودیم. در زمان اجرای ساختار جدید 3-3-6 برای تبیین زیرساخت‌های نظام آموزشی زیرساخت‌های لازم فراهم نشده بود. به عنوان مثال در دوره ابتدایی کلاس‌های درس بر مبنای ضریب 5 ساخته می‌شدند اما با 6 کلاسه شدن مقطع ابتدایی برای تامین فضاهای آموزشی دچار مشکلاتی شدیم. همچنین نیازمند تامین نیروی انسانی بودیم و معلمانی که به این دوره منتقل می‌شدند، باید آموزش می‌دیدند. از کلاس پنجم به ششم رفتن نیاز به 60 هزار معلم داشت که باید آموزش‌های مربوط به دوره ابتدایی را سپری می‌کردند.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه حکمت و تربیت، قرآن و معارف، علوم انسانی، ریاضیات، زبان فارسی، علوم تجربی، فرهنگ و هنر، سلامت و بهداشت، کار و فناوری، آداب و مهارت‌های زندگی و زبان‌های خارجی حوزه‌های 11 گانه تربیت هستند، گفت: امسال در راستای استقرار درس ملی کتب پایه دهم تغییر کردند. در متوسطه دوم در آموزش‌های عمومی به دوره تخصصی رسیدیم.

محمدیان ادامه داد: در حیطه کاردانش و فنی و حرفه‌ای 170 رشته مصوب شده بود که برای آنها تولید محتوا کردیم. در راستای کتب جدید التالیف باید آموزش ضمن خدمت به معلمان ارائه شود تا بتوانند با توانمندی بالا اقدام به آموزش دانش‌آموزان کنند که این کار در حال انجام است.

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
دوشنبه, 18 مرداد, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.