کتاب ها معجزه هم باشند بدون معلم خوب کارایی ندارند

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در اولین روز از سی و سومین اجلاس روسای آموزش و پرورش با بیان اینکه سند تحول بنیادین نسخه شفا بخش ایجاد تحول در آموزش و پرورش است گفت: "زیر نظام های مختلفی برای سند تحول در نظر گرفته شده است که یکی از آن ها زیر نظام برنامه درسی ملی است."

وی در توضیح چیستی برنامه درسی ملی گفت: "برنامه درسی ملی سندی است که نقشه کلان برنامه درسی و چارچوب نظام کلان درسی کشور را بررسی می کند و تحقق اهداف کلان تربیتی و آموزشی را در نظام تعیین و تدوین می کند."

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با توضیح مواردی که برای تولید محتوای آموزشی در نظر گرفته اند افزود: برای تولید و تعیین محتوای آموزشی سیاست های ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری، مصوبات مجلس، نهادهای قانونگذار مانند مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای عالی انقلاب فرهنگی و خود سند تحول بنیادین و سیاست گذاری های وزیر آموزش و پرورش را مد نظر قرار دادیم."

محمدیان با بیان اینکه برنامه درسی ملی و سند تحول کلید واژه هایی دارد که مختص نظام آموزشی ما است گفت: 4 عرصه ارتباطی را در سند تحول تدوین کردیم: ارتباط با خود، خلق، خلقت و خدا.

وی ضمن برشمردن حوزه های 11 گانه تربیت و یادگیری و ویژگی های هر یک از آنها گفت: " هر سال در 2 پایه تحصیلی محتوای آموزشی را تغییر دادیم. پایه دهم نقطه عطف است. چرا که محتوای دروس از عمومی به تخصصی تغییر می کند و باید در این دوره دانش آموزان را برای ورود به زندگی، دانشگاه و بازارکار آماده کنیم."

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با تاکید بر اهمیت آموزش معلمان گفت: " اگر کتاب ها معجزه هم باشند اما معلمان خوبی نداشته باشند هیچ کارایی ندارد. توانمندسازی معلمان بسیار اهمیت دارد."

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
دوشنبه, 18 مرداد, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.