نهضت اسلامی امام خمینی(ره)، نهضتی بی همتاست

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدیان در مراسم گرامیداشت معمار کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که ظهر روز چهارشنبه در نمازخانه سازمان برگزارشد، اظهار کرد: در طول تاریخ شاهد ظهور و بروز نهضت و انقلاب هایی در سراسر جهان بوده ایم، اما هیچیک از آن ها با نهضتی که امام راحل آن را هدایت و رهبری فرمودند قابل قیاس نیست. زیرا تنها برای رضای خدا و با اتکال به امدادهای غیبی و پشتیبانی مردم برای حاکمیت ارزشهای الهی پا به میدان مبارزه گذاشت.

وی با مرور بر انگیزه و اهداف قیام های مردان بزرگی مانند میزا کوچک خان جنگلی، شهید مدرس، میرزای شیرازی در داخل و برخی نهضت ها و قیام ها در خارج از کشور افزود: امام از همان آغاز سه هدف "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" را مطرح فرمودند و تا پایان علیرغم همه مشکلاتی که شرق و غرب و نوکران سرسپرده آنها در منطقه ایجاد می نمودند، بر تحقق آن اصرار ورزیدند، تا به لطف الهی و ایثار و فداکاری مردم به پیروزی رسید.

دکتر محمدیان سپس به ذکر خاطره ای از استاد شهید مطهری در بازگشت از سفر به پاریس و دیدار با حضرت امام پرداخت: آن هنگام که امام خمینی (ره) از عراق به پاریس رفتند، عدّه ای از بزرگان به دیدار امام شتافتند، یکی از آنها دیدار زنده یاد مرتضی مطهّری بود، شهید مطهّری پس از این ملاقات به ایران بازگشتند، دوستانش از او پرسیدند: در پاریس چه دیدی؟ او در پاسخ گفت:« چهار آمَنَ» دیدم که نه فقط بر حیرت من، بلکه بر ایمانم نیز اضافه کرد. آن چهار « آمَنَ» عبارتست از:

1-آمَنَ بِهَدَفِهِ:« امام خمینی به هدفش ایمان دارد»، دنیا اگر جمع بشود نمی تواند او را از هدفش منصرف کند.

امام کمترین توجهی به القاب و... نداشت و بارها فرمودند: "اگر به من خدمتگزار بگویند، بهتر است تا رهبر".

2-آمَنَ بِسَبِیلِهِ:« به راهی که انتخاب کرده ایمان دارد»، امکان ندارد او را از این راه، منصرف کرد، شبیه همان ایمانی که پیغمبر به هدفش و به راهش داشت.

3-آمَنَ بِقَوْلِهِ:« به گفتارش ایمان دارد»، در همه ی رفقا و دوستانی که سراغ دارم، احدی مانند او به روحیّه ی مردم ایران ایمان ندارد، به ایشان نصیحت می کنند که آقا کمی یواشتر، مردم دارند سرد میشوند، مردم دارند از پای درمی آیند، می گوید: نه مردم این جور نیستند، که شما می گوئید، من مردم را بهتر می شناسم و ما می بینیم که روز به روز صحّت سخن ایشان بیشتر آشکار می شود.

4- و بالاتر از همه، آمَنَ بِرَبِّهِ:« به پروردگارش ایمان دارد»، در یک جلسه خصوصی، ایشان ( امام) به من گفت:« فلانی! این ما نیستیم که چنین می کنیم، من دست خدا را به وضوح حسّ می کنم»، آدمی که دست خدا و عنایت خدا را حسّ می کند و در راه خدا قدم برمی دارد، خدا هم به مصداق: اِنْ تَنْصُرُوا الله یَنْصُرْکُمْ ( اگر خدا را یاری کنید، خدا شما را یاری می کند- سوره ی محمّد آیه 7).

وی افزود: این نتیجه ایمان و اخلاص امام بود و در این راه کمترین ترسی به دل نداشت به مصداق آیه شریفه؛ . إِنَّ الَّذینَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلائِکَةُ أَلاَّ تَخافُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتی‏ کُنْتُمْ تُوعَدُونَ30) فصلت) به یقین کسانی که گفتند: «پروردگار ما خداوند یگانه است!» سپس استقامت کردند ، فرشتگان بر آنان نازل می شوند که: «نترسید و غمگین مباشید ، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است.

دکتر محمدیان با بیان این مطلب که در شب 21 بهمن که حکومت نظامی اعلام شده بود، نیز حضرت امام فرمودند؛ حکومت نظامی مشروعیت ندارد و مردم از خانه ها بیرون بریزند. گرچه برخی سیاست مداران با اظهار نگرانی جدی معظم له را از اینکار منع می کردند. اما ایمان و حسن درایت ایشان سبب شد تا با حرکت توفنده مردمی، طومار رژیم منفور 2500 ساله شاهنشاهی فرو بریزد.

وی افزود: تحمیل جنگ 8 ساله، حصر اقتصادی، نظامی و مشکلات دیگری را که دشمن غدار بر این ملت مظلوم و به پا خاسته برای درهم شکستن مقاومتش تحمیل کرد نیز یکی پس از دیگری با درایت و هوشمندی امام راحل(قدس سره الشریف) و پس از آن با رهبری مقام معظم رهبری(مدظله العالی) پشت سرگذاشت تا روزی که انشاالله به توفیق الهی به دست صاحب اصلی آن یعنی ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف سپرده شود.

تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 13 خرداد, 1395

نظرات

یادش بخیر و راهش پر رهرو باد
امام خمینی روح دمیده ی غیرت اسلامی در کالبد روزگار ما بود
روزگار غربت اسلام و محنت مسلمانان ، او به همگان روح امید و اعتماد و غیرت دمید تا برای استیفای حق خویش بپا خیزند و از هیچ چیزی نهراسند و فقط و فقط به خدا متکی باشند.همان راهی که امروز خلف صالحش امام خامنه ای پی می گیرد.

ضمن عرض تسلیت رحلت امام راحل رضوان الله تعالی علیه ،باید گفت حقیقتا امام خمینی تبلور اسلام ناب محمدی است و الگوی عینی و عملی یک انسان مؤمن و انقلابی و متعههد و خدوم. امروز این صفات در وجود رهبری انقلاب اسلامی حضرت آیةالله العظمی خامنه ای ظهور و بروز دارد. خداوند ایشان را برای تداوم راه امام راحل زنده و پایدار نگهدارد. آمین یا رب العالمین

با عرض تسلیت
به اعتقاد من بزرگداشت امام رحمةالله علیه حفظ میراث اوست . میراث امام نظام جمهوری اسلامی ،با دو رکن اسلامیت و جمهوریت است که در شکل و شمایل ولایت فقیه طراحی شده است ،به همین خاطر امام فرمود پشتیبان ولایت فقیه باشید تا کشور آسیب نبیند، رهبری نظام ،وحدت مردم ،شریعت اسلامی در مجموع حکومت اسلامی را می سازند و موجب پیروزی انقلاب و حفظ آن است ، همت کنیم این سه عنصر را حفظ کنیم در اینصورت ما یاد و نام امام راحل رضوان الله تعالی علیه را بزرگ داشته ایم و گرنه شعار و تظاهر می شود.

انقلاب اسلامی امتداد حرکت انسان ساز نبوی در روزگار معاصر است ،نقش امام خمینی رحمةالله تعالی علیه در احیاء مجدد اسلام نقش بی بدیلی است که امت اسلامی عموما و مردم ایران خصوصا مدیون ایشان هستند.

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.