کتابخوانی با رویکرد جدید وارد مدارس می شود

حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان روز پنج شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب تهران به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت : اکنون فعالیت کتابخوانی در دوره های تحصیلی که دارای کتاب های جدید التالیف هستند در حال انجام است.

وی ادامه داد: در نظر است با توجه به عناوین کتاب های جدید التالیف در دیگر پایه ها در سال های آینده کتابخوانی و مطالعه در قالب عناوین خاصی در برنامه درسی مدارس گنجانده شود.

وی اضافه کرد: رویکرد جدید آموزش و پرورش این است که در قالب درس زبان و ادبیات فارسی مهارت گفت و گو، نوشتن، خواندن و گوش دادن در بین دانش آموزان تقویت شود.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: عناوین پیشنهادی برای ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس و در درس انشا، چگونه بنویسیم و در درس فارسی چگونه کتاب بخوانیم، است.

محمدیان اظهار داشت: آموزش و پرورش به دنبال این است که فعالیت های خارج از کلاس را به گونه ای طراحی کند که دانش آموزان به مطالعه و تحقیق ترغیب شوند.

وی با بیان اینکه ترویج کتابخوانی کلاسی و آموزشگاهی فرصت مناسبی برای تقویت کتاب خوانی در بین دانش آموزان است گفت: هر چند که در مدارس می توان با بهره گیری از روش های مختلف روحیه کتابخوانی و مطالعه را در بین دانش آموزان تقویت کرد اما اصل این مسئله به خانواده ها باز می گردد.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که 16 اردیبهشت در مصلی امام خمینی آغاز به کار کرده تا 26 اردیبهشت پذیرای بازدید کنندگان است.

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 17 ارديبهشت, 1394

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.