آنچه مرحوم علاقه‌مندان می‌اندیشید برای فردای آموزش و پرورش بود

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش امروز در مراسم دهمین سالگرد درگذشت زنده‌یاد جعفر علاقه‌مندان از مدیران پرتلاش وزارت آموزش و پروش که در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: قرآن کریم می‌فرماید بودن انسان یک وجه حیات و یک وجه ممات دارد.

وی ادامه داد: ممات ادامه حیات انسان و دوام و بودن اوست و اساساً هر چیزی که لباس بودن به خود پوشید نابود نمی‌شود و پیامبر (ص) فرمودند شما برای نابود شدن خلق نشده‌اید.

وی افزود: آمدن و بودن و ممات یک آزمایش است و آزمایش سبب شکوفایی استعدادها می‌شود و آزمایش که برای پاداش و یا برای عقوبت باعث بروز دادن نهان انسان می‌شود. اما آنچه مطلوب است این است که نظام آفرینش نظام احسن است و خداوند نظام را احسن خلق کرده و انسان را در بهترین قوام آفریده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان یادآور شد: خداوند از ما بهترین کارها را می‌خواهد و در مقیاس الهی حکم عمل مهم است و به عبارتی باید هم فعل و هم فاعل احسن باشد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان روایتی از علامه طباطبائی افزود: احسان را کار خوب انجام دادن است و ایشان فرموده است که برای پدر و مادر خود نیز احسان کرده و کارهای خوب را خوب انجام دهید و ما مامور هستیم که کاری که انجام می‌دهیم به بهترین شکل انجام شود.

وی با اشاره به شخصیت مرحوم علاقه‌مندان یادآور شد: مرحوم علاقه‌مندان هم کار خوب انجام می‌داد و هم آن را بهترین شکل انجام می‌داد؛ گزافه سخن نمی‌گفت آن چه می‌گفت عمل می‌کرد و در گفت‌وگوها نیز دغدغه‌ای برای آینده داشت و آنچه می‌اندیشید برای فردای آموزش و پرورش بود.

وی تصریح کرد:‌بعضی از کارهایی که در آموزش و پرورش اتفاق افتاد مانند فناوری در‌ آموزش و پرورش و کارهای پژوهشی جزء علائق و کارهای وی بود؛ البته بعضی از دوستان برداشت‌های ناتمام از نظریات وی داشتند اما مرحوم علاقه‌مندان یک چیز دیگری بود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی خاطر نشان کرد: مرحوم علاقه‌مندان معتقد بود اگر در برنامه‌ریزی آموزش و پرورش به خروجی‌ها فکر کنیم بهتر است و در آموزش و پرورش به افرادی نیازمند هستیم که برای فردا فکر کنند و فردا را ببینند.

تاریخ خبر: 
دوشنبه, 6 بهمن, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.