برگزاری دهمین سالگرد مرحوم علاقه‌مندان/ به کمپین «عاشق محمد(ص) هستیم» بپیوندیم

به گزارش خبرنگار آموزش و پروش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در نشست خبری روز یکشنبه 5 بهمن که در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار است: فردا دوشنبه دهمین سالگرد مرحوم جعفر علاقه‌مندان از مدیران خوب آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: یکی از برجستگی‌های وی این است که به مسائل آموزش و پرورش به دید کلان نگاه می‌کرد و به نوعی از روزمرگی و کارهای دم دستی خودداری می‌کرد و کارهای ماندگار انجام می‌داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان افزود:‌ با اینکه مرحوم علاقه‌مندان مهندس بود اما نگاه فلسفی به آموزش و پرورش را مورد توجه قرار می‌داد و کارهای ماندگار و آینده‌نگرانه‌ای به جا گذاشت.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی یادآور شد: نظام جدید آموزش و پرورش، مراکز فنی و حرفه‌ای، راه‌اندازی بخش نقد و بررسی کتاب‌های درسی، بنیانگذار مطالعات در زبان معیار فارسی و سند توسعه فناوری ارتباطی در آموزش و پرورش از جمله کارهای وی است.

وی با بیان اینکه بخش فناوری در آموزش و پرورش و گسترش فناوری از نظر سخت‌افزاری نیز از جمله فعالیت‌های مرحوم علاقه‌مندان است، گفت: وی آزمایشگاه رایانه را در مدارس و اتصال به شبکه اینترنتی را ایجاد کرد و شاید بتوان ادعا کرد که مرحوم علاقه‌مندان جزء اشخاص اولیه طراحی نظام فناورانه در ارتباطات و روابط آموزشی و فرهنگی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان با اشاره به اینکه مراسم دهمین سالگرد درگذشت مرحوم علاقه‌مندان فردا با حضور وزیر آموزش و پرورش در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار می‌شود، گفت: مرحوم علاقه‌مندان جزو مدیرانی بود که در آموزش و پرورش بخش‌های مختلف را تجربه کرده بود و از ابتدا در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، آموزش‌ متوسطه و سازمان پژوهش فعالیت می‌کرد و همین باعث تجربه‌های متراکم برای وی شده بود.

وی یادآور شد: روحیه خلاق و آینده‌نگر بودن و قائل نبودن به نگاه تک‌بعدی و در مقابل نگاه بلند‌مدت داشتن از ویژگی‌های وی بود و نگاه فیلسوفانه به آموزش و پرورش را بیشتر می‌پسندید و معتقد بود باید به آموزش و پرورش نگاه بلندمدت داشت و همواره جزو معاونان موفق بود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تصریح کرد: مرحوم علاقه‌مندان انسان مقید و پایبند به جمهوری اسلامی و خلاق بود؛ البته برخی سیاسیون خواستند از آزاد‌منشی وی بهره‌برداری سیاسی کنند که به نظر می‌رسد ناجوانمردانه و ناشیانه عمل می‌کنند و وی کسی نبود که در قالب خطوط تنگ جای گیرد.

وی با اشاره به بحث‌های تعلیم و تربیت اضافه کرد: در زمانی بحث سمپوزیوم‌های تعلیم و تربیت داشتیم و یکی از بحث‌ها این بود که مقوله تعلیم و تربیت باید جدا از هم باشد و بگوییم معلم پرورشی و معلم آموزشی و یکی از بحث‌ها این بود که آیا مقوله تربیت را باید جدا از آموزش در نظر بگیریم یا اینکه بحث پرورشی با آموزشی یکی است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ادامه داد: نظریه‌ای شکل گرفت و آموزش بر بستر فرهنگ بود و در آن زمان بحث تأمین تربیت در آموزش بیان شد و در یکی از نشست‌ها مقوله تعلیم و تربیت و آموزش مطرح شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان بیان داشت: در دوره دیگر جنس نگاه این بود که اگر این کار اتفاق افتد بحث پرورشی ضربه می‌خورد و در دوره بعدی نیز مطرح شد که می‌توانیم با حذف پرورشی، فعالیت آموزشی و پرورشی را تلفیق کنیم.

وی اضافه کرد: معاونت پرورشی باید یک آزادی عمل به مربی و دانش‌آموز بدهد و باید یک نگاه رنگین‌کمانی وجود داشته باشد و طیف‌های مختلف را در برگیرد و مرحوم علاقه‌مندان با ما همراه بود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در خصوص نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی اظهار داشت: امام (ره) در زمان جنگ راهبرد اساسی را مطرح کردند و فرمودند جنگ در رأس امور است اما ما آن را فراموش کردیم و صدام آن را یاد گرفت و این راهبرد را عملیاتی کرد.

وی افزود: اگر جنگ در رأس همه امور بود شاید مدت زمان آن کمتر می‌شد و شاید جنگ آخرش قطعنامه نبود و جنگ به این جا منتهی می‌شد تا قبل از 8 سال غرامت خود را نیز بگیریم اما نشد.

وی اضافه کرد: استراتژی دیگر امام (ره) در وصیت‌نامه ایشان مطرح شد که فرمودند هسته‌های مقاومت حزب‌الله در کل دنیا فعال باشد و در قطعنامه نیز فرمودند که اگر مزدوران و استکبار جهانی مقابل دین ما بایستد ما در برابر تمام دنیای آنها خواهیم ایستاد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی یادآور شد: معنای صدور انقلاب این بود که این فکر را منتشر کنیم اما به جای این فکر منجر به ایجاد فکر دیپلماسی سیاسی شد ؛ حزب‌الله لبنان خودجوش، شروع کرد و در منطقه خیلی مؤثر است؛ امروز عکس سردار قاسم سلیمانی بر روی تی‌شرت‌ها نشان می‌دهد ظرفیت الگو شدن وجود دارد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی، گفت: باید به وسیله دستگاه تبلیغاتی و رسانه‌ای به دنیا بگوییم اسلام، اسلام معنویت و مبارزه است و مبارزه اسلامی، ترور و خشونت نیست و از متن مهربانی به انسان‌ها برمی‌خیزد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر جایگاه دانش‌آموزان و جوانان ایرانی در انتقال پیام نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی خاطر نشان کرد: جوانان، دانش‌آموزان، معلمان، سیاستمداران و روزنامه‌نگاران، محتویات این نامه را نشر و بازگویی کنند.

وی اضافه کرد:‌ باید با جوانان با فطرتشان صحبت کنیم خواه اروپایی و یا استرالیایی باشد و آنها را با سیمای واقعی پیامبر بزرگ اسلام آشنا کنیم و باید به کمپین «عاشق محمد(ص) هستیم»، بپیوندیم و دلیل عشق و ارادت به ایشان را بیان کنیم که شامل صداقت، امانتداری، احترام به بزرگترها، صلح‌دوستی و دوستی با بچه‌هاست.

تاریخ خبر: 
يكشنبه, 5 بهمن, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.