آموزش و پرورش نهاد ملت ساز و دولت ساز

دکتر محمدیان با گرامی داشت خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت به کارگزاران نظام جمهوری اسلامی افزود: آموزش و پرورش پایه ریز نظامات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی درجهت ملت سازی و دولت سازی است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محی الدین بهرام محمدیان یاد آور شد: در انقلاب اسلامی نقش معلمان در تامین نیروی انسانی و کادر سازی برای دولت جمهوری اسلامی بی بدیل بوده است.

وی شهیدان رجایی و باهنر را نمونه هایی از دولت مردان برخاسته از عرصه تعلیم و تربیت دانست که برای مدیریت سیاسی و مدیریت فرهنگی و آموزشی الگو و اسوه هستند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در ادامه تصریح کرد: باید دستگاه های دولتی ضمن اذعان به نقش نهاد تعلیم و تربیت در تامین نیروی انسانی کشور، ما به ازای تولید این سرمایه اجتماعی را برای ارتقاء کیفیت و توسعه اهداف ملی برای آموزش و پرورش فراهم کنند.

دکتر محمدیان با یادآوری نامگذاری سال به نام «سال همدلی و همزبانی دولت و ملت» افزود: یکی از اهداف تعلیم و تربیت ایجاد وفاق و همبستگی در جهت توسعه و استحکام اقتدار و پایداری ملی است.

وی اضافه کرد: زمینه های رشد و تعالی اخلاق، معنویت، حس وطن دوستی، عدالت خواهی و علاقه به پیشرفت و ترقی در مدرسه نهادینه می شود و نسل آینده ساز با راهبری آموزشی و تربیتی معلمان، مسیر روشن خوب زیستن و با هم زیستن را تجربه می کنند.

معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش با یادآوری خدمات شهیدان رجایی و باهنر در آموزش و پرورش همانند نهاد امور تربیتی، تربیت معلم، استقرار نظام رتبه بندی و سنجش صلاحیت و نظام معلمی را به عنوان حلقه های مکمل خواستار شد.

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
شنبه, 7 شهريور, 1394

نظرات

جناب محمدیان به شما و همه ی دست اندرکاران آموزش و پرورش و دولت مردان توصیه می کنم به شهیدان رجائی و باهنر اقتدا کنید و برای خدمت به محرومان و اسلام با هم مسابقه بدهید. اسلام مسابقه در امور خیر را می پسندد "سابقوا فی الخیرات"دنیا طلبی و افزون طلبی را باعث غفلت از امر و دنیا و آخرت می داند "الهیکم التکاثر"

آفرین به آقا معلم که توصیه وسفارش خوبی را به حاج آقا دکتر محمدیان و رؤساء و وزراء کرده اند . تواصوا بالحق

البته آقای دکتر محمدیان عزیز، خودشان از پیشگامان در اینگونه امور هستند و همیشه نیت خیر داشته و خواهان اجرای حق میباشند. ب.

مهم نیست آفتاب غایب باشد/
ردپای کمرنگ همین پرنده تا پشت کوه/ یعنی خیلی چیزها..../چراغ را بالاتر بگیر!

از امر به معروف و نهی از منکر ناراحت نشویم و از آن حمایت کنیم امر به معروف و نهی از منکر موجب اقامه احکام الهی است.

به شرطی که بجا و منصفانه باشد

ای بابا! چقدر شلوغش کردی جناب "ج"!، یه معلمی اومد یه توصیه دوستانه کرد تموم شد، شما رسیدی به منکر!!

سلام علیکم
سلام به همه ی دوستان ،از همکار عزیز معلم تا آقا یا خانم "ج"و دوستان بعدی،
امام صادق علیه السلام فرمودند: أحب اخوانی إلیّ من اَهْدی علیّ عیوبی ، بهترین برادران من کسی است که عیب های مرا به من هدیه دهد.
یقینا نظر اصلاحی دوستان همچون هدیه می ماند ،ولی نظر دوست عزیزمان نیز درست است که باید منصفانه و بجا و البته بصورت اثر گذار ارائه شود. اللهم اجعل عواقب أمورنا خیرا

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.