اسلام دین وحدت و پیامبر اسلام ، پیامبر رحمت است.

استاد محمدیان در مراسم سخنرانی هفتگی خود در جمع نمازگزاران مسجد و مجتمع اسلامی نور اعلام کرد: اسلام دین وحدت و یکپارچگی و همدلی آحاد مؤمنان با یکدیگر و پیامبر ما پیامبر رحمت و مهربانى است. آیةالله محمدیان افزود اساس دعوت اسلامی بر کلمه ی توحید و توحید کلمه استوار است ، فلذا قران در سفارش به وحدت صفوف مؤمنین و پرهیز و اجتناب از تفرقه با اعتصام به حبل الهی تأکید دارد" واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرَقوا".
ایشان افزودند: امروز جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری به این انسجام و همبستگی و اتحاد و همدلی نیازمند است و لازم است ما خودمان چه در داخل کشور و چه در بین الملل اسلامی پیشتاز این وحدت باشیم همچنان که امام راحل رحمةالله علیه و نظام جمهوری اسلامی با اعلام هفته ی وحدت در این امر پیشگام شدند، آیةالله محمدیان تأکید کرد هر گونه اقدام تفرقه انگیز تحت هر عنوانی ولو با توجیهات مقدس که موجب بد بینی مسلمانان به همدیگر و یا تشدید اختلافات مذهبی ،قومی وسیاسی و اجتماعی بشود ،حرام شرعی است. امیر مؤمنان علیه السلام و امام صادق علیه السلام یقیناً معرفت و تعصبشان و حمیت و غیرتشان به مقدسات مذهب و حریم ولایت الهی از امثال من و شما بیشتر بوده است اما آن بزرگواران مصالح امت را بر همه چیز ترجیح دادند و با بیست و پنج سال سکوت و همراهی و شرکت در جماعت ها بر اهمیت حفظ اسلام و قران و نام پیامبر صلوات الله و سلامه علیه و آله پای فشاری و تأکید کردند. امروز عناصر وحدت بین ما مسلمانان بیش از هر زمان دیگری است، قبله ی واحد، کتاب واحد، پیامبر اسلام ،محبت اهلِ بیت علیهم السلام ،مناسک و شعائر واحد و دشمن مشترک همه و همه میتواند انگیزه های اتحاد را بالا ببرد و صد البته دشمنان امروز بیش از هر زمانی برای تفرقه مسلمانان و حتی دشمنی آنها با یکدیگر تلاش و برنامه ریزی و عملیات می کنند.
آیةالله دکتر محمدیان ضمن تشکر از اقدامات مراجع شیعه در برگزاری اجلاس علمای اسلام در بررسی و مقابله با جریان های منحرف و افراطی مانند وهابیت و تکفیریها در قم و یا مراقبتهای مرجعیت شیعه در عراق از وحدت و تمامیت ارضی و سیاسی عراق یاد آور شد: برخی نیز به عنوان روحانیت شیعه آب در آسیاب دشمن می ریزد و اگر نگوئیم این گروه وابستگان سیاستهای بیگانگان از اسلام مانند انگلیس و مرتجعین منطقه هستند ولی حتما فریب خوردگان توطئه های دشمنان اسلام و قران و ولایت می باشند.
تاریخ خبر: 
چهارشنبه, 17 دى, 1393

نظرات

با سلام و احترام از اینکه سخنرانی استاد را در مسجد نور منتشر می کنید از مدیر محترم سایت و بخش فرهنگی مسجد تشکر می کنم و خواهش می کنم همه سخنرانی ها را با متن کامل منتشر کنید.

استاد محمدیان ، به نظر من وحدت جسارت و جرأت از خود گذشتن و پا روی منیت گذاشتن می خواهد ، دیگر اینکه در وحدت باید مبنای روشن و متقنی وجود داشته باشد و یا اینکه منفعت و مصلحت مشترک و بزرگتری وجود داشته باشد.

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.