تغییر کتب درسی پایه تحصیلی پنجم و نهم برای سال تحصیلی 94-95

حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان، معاون آموزشی وزارت آموزش و پرورش با حضور در غرفه شبستان در بیستمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها گفت: در حال حاضر در آموزش و پرورش در متن فرآیند اجرایی کردن اسناد بالادستی هستیم و برنامه درسی ملی با رویکرد ایرانی اسلامی در حال اجراست.

وی افزود: در این برنامه مبانی شناختی و انسان شناختی بر مبنای اندیشه های اسلامی اجرا و برنامه های درسی نیز بر این اساس تنظیم شده است.

وی با اشاره به محوریت 11 حوزه یادگیری در آموزش و پرورش اظهار کرد: تفکر و حکمت، قرآن و معارف، زبان و ادبیات فارسی، علوم تجربی، مطالعات اجتماعی و انسانی، بهداشت و سلامت و تربیت بدنی، نوآوری، آداب اسلامی، کار و فناوری و زبان های خارجی پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: در نگاه جدید معلم تنها آموزش دهنده نیست بلکه پژوهشگر و راهور آموزشی است.

معاون آموزشی وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اعمال تغییر کتب درسی نیز گفت: هر سال کتب درسی 2 پایه دستخوش تغییر قرار می گیرد که سال گذشته کتب اول، دوم، سوم امسال چهارم، ششم و هفتم و برای سال تحصیلی 94-95 کتاب های پایه تحصیلی پنجم و نهم جدیدالتألیف می شوند.

به گفته وی، در رویکرد جدید کتاب های درسی صرف تولید نمی کنیم بلکه هدف تولید بسته های آموزشی شامل کتاب درسی، کتاب کار، راهنمای معلم، مجله و نرم افزار کمک آموزشی، برخط و غیر برخط است.

تاریخ خبر: 
دوشنبه, 26 آبان, 1393

نظرات

استاد عزیز ،جناب دکتر محمدیان ،با اجرایی کردن طرح معلمان پژوهشگر و مؤلف ،تولید محتواهای آموزشی را از انحصار برخی افراد بیرون بیاورید. حق پشت و پناه تان باشد

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.