گسترش فناوری نیازمند گامهای تدریجی است

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، با تاکید بر گام‌های تدریجی در گسترش فناوری، افزود: ارائه خدمات ICDL پشتوانه کار رسمی ما در آموزش و پرورش است.

به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، دکتر محی الدین بهرام محمدیان در گردهمایی پنجمین همایش سراسری سالانه مدیران مراکز ICDL، به درخواست برخی موسسات در زمینه درج مباحث مربوط به آن‌ها در کتاب‌های درسی اشاره کرد و افزود: برخی از این موسسات منتظر هستند تا بخشی از وظایف یا نیازهای مربوط به وظایف آن‌ها در کتابهای درسی درج شود، چرا که کتاب درسی را رسانه‌ای اثر گذار می‌دانند.

وی از غفلت این گروه سخن گفت و ادامه داد: کتاب درسی، دانش است و باید مبنای دانش را تقویت کند. به عبارت دیگر دانش آموزان را تقویت کند.

محمدیان در این گردهمایی فناوری‌های نوین اطلاعات و ارتباطات در حوزه آموزشی را کمک موثری در راستای پیشبرد اهداف آموزشی دانست.

وی از محیط مجازی به عنوان یک فرصت یاد کرد و گفت: نگاه تردید آمیز ما به فرصتها و پدیده‌های نو و آماده نشدن جهت استفاده بهینه از این فرصت‌ها و پدیده‌ها زمینه ساز هرگونه مشکل خواهد بود، لذا ما در این محیط نیازمند برنامه‌ریزی و توسعه هستیم.

محمدیان تاکید کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استفاده از فناوریهای نوین آموزشی لازم و ضروری است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به اقدامات صورت گرفته طی دو سال گذشته در زمینه انتقال آموزش مبنای رایانه از کلاس سوم نظری به پایه ششم ابتدایی اشاره و یادآور شد: عدم آموزش بهنگام و بی‌فایده بودن آموزش این درس در پایه سوم نظری ما را ملزم به انتقال مبانی آموزش رایانه به پایه ششم ابتدایی کرد.

محمدیان تصریح کرد: ما می‌توانیم در همین رابطه آموزش را یکسال زودتر و از پایه پنجم ابتدایی شروع کنیم.

وی انجام این اقدام را خالی از مشکل ندانست و گفت: اعتقاد بنده این است که نباید به سخت افزارها تکیه کنیم و یا مدارس را در این زمینه مجهز کنیم. چرا که این امکان به صورت بالقوه در خانه‌ها وجود دارد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی استفاده از برنامه مفید و سودمند را جهت بهره‌مندی از امکانات موجود در سطح کشور لازم و ضروری دانست و افزود: اعتقاد ما این است شما به عنوان مراکز بخش غیردولتی با ارائه خدمات ICDL پشتوانه کار رسمی ما در آموزش و پرورش هستید، لذا برای پیشبرد اهداف و پیشرفت ITکشور نیازمند رایزنی و کمک به یکدیگر هستیم.

محمدیان از پیشنهاد سال قبل به شبکه ملی مدارس ایران رشد در خصوص ارائه کد دانش آموزی سخن گفت و اظهار کرد: عملی شدن این کار نیازمند دانش عمومی بهره‌گیری و بهره‌مندی محیط مجازی و فناوری‌های نوین عمومی است.

وی، ICDL را گام نخست برای عمومی سازی ذکر کرد و افزود: این ارتقا نباید به صورت موجی انجام پذیرد چرا که در گسترش فناوری و تفکر نیازمند به گامهای تدریجی هستیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به تجربه متراکم 15 ساله کسب شده در زمینه فناوری نوین کشور ارائه برنامه برای پیشبرد مهارتهای بالاتر از مهارتهای هفت گانه با کیفیت بهتر را لازم و ضروری دانست و خواستار ارائه خدمات جدید شد.

وی تولید بسته‌های آموزشی توسط برخی از موسسات و ارایه آن به آموزش و پرورش را از سر علاقه دانست و داشتن تخصص و مهارت لازم را شرط موفقیت در کار بیان کرد.

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
چهارشنبه, 30 بهمن, 1392

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.