آموزش مبانی رایانه از پایه پنجم ابتدایی بر اساس مطالعات

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در پنجمین همایش سراسری سالیانه مدیران مراکز ICDL در سخنانی اظهار داشت: در باب مباحث نظری فضاهای مجازی بحث‌های زیادی مطرح می‌شود و بنده متخصص نیستم و حرف جدیدی ندارم، اما آنچه که می‌خواهم بگویم این است که تحول در آموزش و پرورش به نوعی با عرصه محیط مجازی ارتباط پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: یک اندیشمند می‌گفت دیگر نمی‌توانیم ورق ورق بخوانیم و دوره آن سپری شده است و برای اینکه از مجموع این همه اطلاعات آن چیزی را که به درد می‌خورد، داشته باشیم نیازمند آن است که به‌گزینی کنیم که همه و همه را در یک منظر ببینیم و امروز در کشور فراتر از این هم رفته‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان افزود: سؤال اینجاست که آیا این اطلاعات مفید است یا غیرمفید و اثرگذار است یا نیست؟ و یقیناً هر چیزی که مجهولی را کشف کند بسیار مؤثر است.

وی ادامه داد: مثلاً هر روز می‌بینیم یک مؤسسه‌ای مثل مترو، بیمه و یا صنعت می‌خواهد بخشی از وظایف و نیازهای آنان را در کتاب‌های درسی قرار دهیم چون کتاب‌ها را اثرگذار می‌دانند ولی آنها از یک چیز غافل هستند که کتاب درسی دانش است در حالی که آنچه که آنها می‌خواهند اطلاعات است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: حال چه باید کرد و فکر می‌کنم فناوری نوین اطلاعات و ارتباطات در آموزش بسیار مؤثر خواهد بود و اساساً محیط مجازی یک فرصت است و اینکه به فرصت‌ها به دیده تهدید نگاه کنیم، مشکل خودمان است.

وی به سند تحول آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: استفاده از فناوری اطلاعات در این سند مورد تأکید قرار گرفته است و آوردن آموزش مبانی رایانه از سوم نظری به پایه ششم از جمله کارهایمان است که باعث جهش در مدارس شده است و مطالعات نشان می‌دهد می‌توان از پایه پنجم نیز شروع کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان با بیان اینکه تجربه 15 ساله در زمینه ICDL داریم، خطاب به مدیران ICDL، گفت:‌ اگر بخواهیم وسعت کار میلیونی به آن ببخشیم باید برنامه بدهید و اینکه چه خدماتی می‌توانید ارائه دهید و برای آموزش معلمان و دانش‌آموزان چه بسته‌ای را می‌توانید ارائه کنید.

وی بیان داشت: در حوزه آموزش و پرورش می‌توانیم قدم‌های بهتری برداریم، اما باید بدانیم ورود IT به منابع درسی، جایگزین معلم در مدرسه نخواهد بود.

در پایان مراسم از مراکز برتر مانند پارسیان دز خوزستان، جامعة‌المصطفی خراسان رضوی، ابوعلی‌سینای تهران و مجتمع سوده تهران، نوبل کرمان، رایانمهر آران و بیدگل کاشان، کیوان‌رایانه آذربایجان شرقی، کیوان‌انفورماتیک کرمان، کاوش رایانه یزد، مجتمع دکتر حسابی تهران و الکترونیک کرمانشاه تجلیل شد.

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 29 بهمن, 1392

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.