سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی، سازمانی یادگیرنده با درهایی باز

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدیان معاون وزیر و رئیس این سازمان، به فرایند تغییرات کتاب‌های درسی در 2 ساله اخیر اشاره کرد و افزود: تولید محتوای کتاب‌های درسی پایه‌های دوم و سوم ابتدایی، پایه هفتم، تأسیس پایه ششم ابتدایی و تولید بسته‌های آموزشی، کار سخت و دشواری بود که با همت و تلاش همکاران سازمان به‌خوبی انجام شد.

دکتر محمدیان به ارزشیابی کتاب‌های جدیدالتألیف توسط پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و اعمال نتایج و اصلاحات در کتاب‌های سال بعد اشاره و با تأکید بر اینکه ارزشیابی‌ها باعث پویایی و فعال نگه داشتن پژوهشگاه در سال‌های اخیر شده است افزود: به‌منظور اشاعه و کاربست یافته‌های پژوهشی، نتایج به سراسر بخش‌های وزارت آموزش و پرورش اعلام می شود و لازم است مبنای تصمیم‌گیری‌های مدیتریتی قرار گیرد.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش، نام‌گذاری هفته پژوهش امسال را با عنوان "«اقدام براساس پژوهش" ارزشمند دانست و افزود: محتوای کتاب‌های درسی و پژوهش‌های این سازمان نصاب قبولی دارند و امید است این تولیدات بیش از گذشته، براساس رویکرد فرهنگی و تربیتیو همگام با پیشرفت علم و فناوری روز در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در حوزه تحول بنیادین انجام پذیرد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر، بسته‌های آموزشی، به‌عنوان مطالبه جدی فرهنگیان و اولیای دانش‌آموزان وارد نظام تعلیم و تربیت شده است افزود: درراستای اجرای مناسب برنامه‌های آموزشی،به آمادگی، آموزش و بازآموزی معلمان نیاز است.

وی در ادامه سخنانش بر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش تأکید و خاطرنشان کرد: هدف این حوزه، توجه به نصاب‌های بازار کار، آموزش‌های مبتنی بر اخلاق حرفه‌ای و افزایش تولید درآمد ملی است.

محمدیان بر همسو بودن تولیدات دانش‌آموزی با برنامه درسی ملی تأکید کرد و گفت: برای حفظ سلامت بازار، باید بر تولیدات سایر ناشران و تولیدکنندگان نظارت کرد. به این منظور به حمایت دولت، مقامات ارشد نظام و حتی طرح موضوع در جلسه سران قوا نیاز است. تولیدات آموزشی غیراستاندارد همچون محصولات بهداشتی ناسالم ایجاد اختلال و آفت خواهد کرد.

وی سازمان پژوهش را یک سازمان یادگیرنده با درهای باز معرفی کرد و افزود: از نقد منصفانه و علمی منتقدان و پیشنهادات سازنده صاحب‌نظران تعلیم و تربیت استقبال می‌کنیم.

محمدیان در خاتمه افزود: دیدگاه‌های وزیر محترم آموزش و پرورش در حوزه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برای سیاست‌های سال تحصیلی آینده و در برنامه پنج ساله سازمان گنجانده شده است.

تاریخ خبر: 
دوشنبه, 25 آذر, 1392

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.