سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی، سازمانی یادگیرنده با درهایی باز
دکتر محمدیان به ارزشیابی کتابهای جدیدالتألیف توسط پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و اعمال نتایج و اصلاحات در کتابهای سال بعد اشاره و با تأکید بر اینکه ارزشیابیها باعث پویایی و فعال نگه داشتن پژوهشگاه در سالهای اخیر شده است افزود: بهمنظور اشاعه و کاربست یافتههای پژوهشی، نتایج به سراسر بخشهای وزارت آموزش و پرورش اعلام می شود و لازم است مبنای تصمیمگیریهای مدیتریتی قرار گیرد.
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش، نامگذاری هفته پژوهش امسال را با عنوان "«اقدام براساس پژوهش" ارزشمند دانست و افزود: محتوای کتابهای درسی و پژوهشهای این سازمان نصاب قبولی دارند و امید است این تولیدات بیش از گذشته، براساس رویکرد فرهنگی و تربیتیو همگام با پیشرفت علم و فناوری روز در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) در حوزه تحول بنیادین انجام پذیرد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با اشاره به اینکه در سالهای اخیر، بستههای آموزشی، بهعنوان مطالبه جدی فرهنگیان و اولیای دانشآموزان وارد نظام تعلیم و تربیت شده است افزود: درراستای اجرای مناسب برنامههای آموزشی،به آمادگی، آموزش و بازآموزی معلمان نیاز است.
وی در ادامه سخنانش بر آموزشهای فنی و حرفهای و کاردانش تأکید و خاطرنشان کرد: هدف این حوزه، توجه به نصابهای بازار کار، آموزشهای مبتنی بر اخلاق حرفهای و افزایش تولید درآمد ملی است.
محمدیان بر همسو بودن تولیدات دانشآموزی با برنامه درسی ملی تأکید کرد و گفت: برای حفظ سلامت بازار، باید بر تولیدات سایر ناشران و تولیدکنندگان نظارت کرد. به این منظور به حمایت دولت، مقامات ارشد نظام و حتی طرح موضوع در جلسه سران قوا نیاز است. تولیدات آموزشی غیراستاندارد همچون محصولات بهداشتی ناسالم ایجاد اختلال و آفت خواهد کرد.
وی سازمان پژوهش را یک سازمان یادگیرنده با درهای باز معرفی کرد و افزود: از نقد منصفانه و علمی منتقدان و پیشنهادات سازنده صاحبنظران تعلیم و تربیت استقبال میکنیم.
محمدیان در خاتمه افزود: دیدگاههای وزیر محترم آموزش و پرورش در حوزه سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی برای سیاستهای سال تحصیلی آینده و در برنامه پنج ساله سازمان گنجانده شده است.
منبع خبر:
- 1658 مرتبه بازدید
نظر دهید