پژوهش از کالای تزئینی به محصول عملیاتی تبدیل شود
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان روز سه شنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان پژوهش آموزش و پرورش استان سمنان در سالن شهید مطهری این شهر، افزود: مجموعه ای از پژوهش ها فقط در قفسه های کتابخانه است و باید از آنها به درستی بهره برد.
وی با بیان این که تحقق استفاده عملیاتی از پژوهش ها در گرو فرهنگ سازی است، ادامه داد: فرهنگ سازی در زمینه گسترش پژوهش و مطالعه باید از دوران کودکی و در مدارس انجام شود.
معاون وزیر آموزش وپرورش گفت: فرهنگ سازی در زمینه مطالعه و پژوهش باید در کلاس درس اتفاق بیفتد و معلم ها در این راه وظیفه مهمی برعهده دارند.
حجت الاسلام محمدیان گفت: امروز به علت سیطره مدرک محوری بر جامعه، بسیاری از افراد بدون مطالعه و تحقیق و یا با آمارسازی صحبت می کنند.
وی ادامه داد: هر فردی که حرف می زند باید معرفت در آن حوزه داشته باشد، اما امروزه بسیاری از اظهارنظرها مبتنی بر علم نیست و بسیاری از افراد در مباحث سیاسی، حل مشکلات اقتصادی، طرح های عمرانی و تالیف کتاب های درسی، بدون واقف بودن بر آن موضوع به بیان نظرات خود می پردازند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان از سنین پایه یاد بگیرند که تمام حرف های آن ها باید بر مبنای علم و مطالعه باشد و نیاز است بدانند آنچه می گویند و می نویسند باید مستند باشد.
معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: برای تحقق این امر مهم، کتاب های درسی بر پایه پاسخ به «چیست، چرا و چگونه»، تدوین شده و امید است با کمک معلم ها این شعار تبدیل به شعور شود، زیرا هدف آموزش و پرورش تنها حفظ درس توسط دانش آموزان نیست، این سازمان به دنبال افزایش اطلاعات دانش آموزان، ایجاد خلاقیت برای آن ها است.
وی یادآور شد: بر این مبنا در پایه ششم دانش آموزان درس تفکر و پژوهش می خوانند تا بدانند نباید هر شایعه ای را باور کنند و پژوهش و تحقیق درست را فرا بگیرند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: مخاطب اصلی پژوهش و تحقیق انسان است و انسان دارای اختیار است و ویژگی اصلی تعلیم و تربیت این است که با موجودی سیال سر و کار دارد.
حجت الاسلام محمدیان افزود: بسیاری از انسان ها در مسیر طولانی زندگی برای خود معلم و مرشدی برمی گزینند، اما در راه دچار لغزش و از مسیر اصلی دور می شوند.
وی ادامه داد: برخی دیگر از ابتدا راه کج را برمی گزینند، اما در میان راه با انسانی آشنا می شوند و آن فرد راه درست را به آنان نشان می دهد که برای هر 2 این موارد شواهد تاریخی فراوانی وجود دارد.
وی گفت: انسان در حوزه های مختلفی استعداد دارد که باید هر یک از استعدادهای او شکوفا شود و نیاز است انسان در راه درست به سمت مسیر شکوفایی استعدادهای خود حرکت کند و حمایت شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: دانش آموزان باید توسعه متعادل و متوازن برای ورود به رشته ها را داشته باشند و نباید همه آن ها به سمت شاخه های نظری بروند و باید هر کس با توجه به استعداد خود، راه درست و رشته درست را انتخاب کند.
وی با بیان اینکه از هر 36 دانش آموز یک نفر می تواند به رشته های پزشکی ورود پیدا کند، ادامه داد: امکان ایجاد اشتغال در شاخه فنی حرفه ای و کار و دانش بیشتر از شاخه های نظری است.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: معلم ها و مشاوران با انجام تحقیق و پژوهش در این زمینه می توانند بسیار موثر واقع شوند و نشان دهند که شاخه های فنی و حرفه ای و کار و دانش آینده بهتری نسبت به دیگر شاخه ها دارد و برای این امر، پژوهشگران می توانند به نیازهای منطقه و کشور بر اساس آمایش سرزمین توجه کنند.
در این آیین، از 23 معلم پژوهنده برتر استان سمنان، پژوهشگران برتر دانش آموز و دانشجو معلم های برتر با حضور حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان معاون وزیر آموزش و پرورش، محمدرضا خباز استاندار سمنان، محمدرضا جهان مدیرکل آموزش و پرورش استان و حجت الاسلام محمدباقر عبدوس امام جمعه موقت سمنان تجلیل شد.
بیستم تا بیست و ششم آذر هفته ملی پژوهش نام گذاری شده است.
استان سمنان حدود 120 هزار دانش آموز دارد.
وی با بیان این که تحقق استفاده عملیاتی از پژوهش ها در گرو فرهنگ سازی است، ادامه داد: فرهنگ سازی در زمینه گسترش پژوهش و مطالعه باید از دوران کودکی و در مدارس انجام شود.
معاون وزیر آموزش وپرورش گفت: فرهنگ سازی در زمینه مطالعه و پژوهش باید در کلاس درس اتفاق بیفتد و معلم ها در این راه وظیفه مهمی برعهده دارند.
حجت الاسلام محمدیان گفت: امروز به علت سیطره مدرک محوری بر جامعه، بسیاری از افراد بدون مطالعه و تحقیق و یا با آمارسازی صحبت می کنند.
وی ادامه داد: هر فردی که حرف می زند باید معرفت در آن حوزه داشته باشد، اما امروزه بسیاری از اظهارنظرها مبتنی بر علم نیست و بسیاری از افراد در مباحث سیاسی، حل مشکلات اقتصادی، طرح های عمرانی و تالیف کتاب های درسی، بدون واقف بودن بر آن موضوع به بیان نظرات خود می پردازند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان از سنین پایه یاد بگیرند که تمام حرف های آن ها باید بر مبنای علم و مطالعه باشد و نیاز است بدانند آنچه می گویند و می نویسند باید مستند باشد.
معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: برای تحقق این امر مهم، کتاب های درسی بر پایه پاسخ به «چیست، چرا و چگونه»، تدوین شده و امید است با کمک معلم ها این شعار تبدیل به شعور شود، زیرا هدف آموزش و پرورش تنها حفظ درس توسط دانش آموزان نیست، این سازمان به دنبال افزایش اطلاعات دانش آموزان، ایجاد خلاقیت برای آن ها است.
وی یادآور شد: بر این مبنا در پایه ششم دانش آموزان درس تفکر و پژوهش می خوانند تا بدانند نباید هر شایعه ای را باور کنند و پژوهش و تحقیق درست را فرا بگیرند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: مخاطب اصلی پژوهش و تحقیق انسان است و انسان دارای اختیار است و ویژگی اصلی تعلیم و تربیت این است که با موجودی سیال سر و کار دارد.
حجت الاسلام محمدیان افزود: بسیاری از انسان ها در مسیر طولانی زندگی برای خود معلم و مرشدی برمی گزینند، اما در راه دچار لغزش و از مسیر اصلی دور می شوند.
وی ادامه داد: برخی دیگر از ابتدا راه کج را برمی گزینند، اما در میان راه با انسانی آشنا می شوند و آن فرد راه درست را به آنان نشان می دهد که برای هر 2 این موارد شواهد تاریخی فراوانی وجود دارد.
وی گفت: انسان در حوزه های مختلفی استعداد دارد که باید هر یک از استعدادهای او شکوفا شود و نیاز است انسان در راه درست به سمت مسیر شکوفایی استعدادهای خود حرکت کند و حمایت شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: دانش آموزان باید توسعه متعادل و متوازن برای ورود به رشته ها را داشته باشند و نباید همه آن ها به سمت شاخه های نظری بروند و باید هر کس با توجه به استعداد خود، راه درست و رشته درست را انتخاب کند.
وی با بیان اینکه از هر 36 دانش آموز یک نفر می تواند به رشته های پزشکی ورود پیدا کند، ادامه داد: امکان ایجاد اشتغال در شاخه فنی حرفه ای و کار و دانش بیشتر از شاخه های نظری است.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: معلم ها و مشاوران با انجام تحقیق و پژوهش در این زمینه می توانند بسیار موثر واقع شوند و نشان دهند که شاخه های فنی و حرفه ای و کار و دانش آینده بهتری نسبت به دیگر شاخه ها دارد و برای این امر، پژوهشگران می توانند به نیازهای منطقه و کشور بر اساس آمایش سرزمین توجه کنند.
در این آیین، از 23 معلم پژوهنده برتر استان سمنان، پژوهشگران برتر دانش آموز و دانشجو معلم های برتر با حضور حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان معاون وزیر آموزش و پرورش، محمدرضا خباز استاندار سمنان، محمدرضا جهان مدیرکل آموزش و پرورش استان و حجت الاسلام محمدباقر عبدوس امام جمعه موقت سمنان تجلیل شد.
بیستم تا بیست و ششم آذر هفته ملی پژوهش نام گذاری شده است.
استان سمنان حدود 120 هزار دانش آموز دارد.
منبع خبر:
تاریخ خبر:
سه شنبه, 30 آذر, 1395
- 1763 مرتبه بازدید
نظر دهید