معاون وزیر آموزش و پرورش: بنیاد ملی رشد راه اندازی شود

شبکه ملی مدارس (رشد) یک پایگاه اطلاع رسانی ویژه دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی است.

دراین شبکه مخاطبان با امکانات مختلف ازجمله دانشنامه، کتاب های درسی، هدایت تحصیلی، دارالقرآن، انجمن ها، بانک نرم افزار، کتابخانه آموزشگاهی، خدمات مشاور و آموزش مجازی دسترسی دارند.

حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا اظهار داشت: با ایجاد بنیاد ملی می توانیم علاوه بر اجزا و مواد آموزشی، بازی ها و مسابقه های رایانه ای را برای دانش آموزان و کودکان، نوجوانان و جوانان و حتی دانشجویان ارایه دهیم.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد شبکه ملی رشد این ظرفیت را دارد که به بنیاد ملی رشد تبدیل شود.

وی تصریح کرد: همچنین اگر موتور جستجوی فارسی ملی در پایگاه مدارس رشد ایجاد شود قادر خواهیم بود کارها را با کیفیت و مناسب تر ارایه کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: ایجاد موتور جستجوی فارسی نیاز به سرمایه گذاری دارد که از عهده این سازمان به تنهایی برنمی آید.

محمدیان اظهار کرد: اگر در این کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز آموزش و پرورش را پشتیبانی کرده و برخی دستگاه ها همچون مرکز اسناد و کتابخانه ملی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما به کمک بیایند، می توانیم در پایگاه ملی مدارس رشد کارها را دنبال کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون کتاب های شرکت هایی که استانداردهای مدنظر سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی رعایت کرده و تولیداتی داشته اند در سامانه رشد به نشانی www.roshd.ir ارایه شده است.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: کتاب های پایه های مختلف تحصیلی در این سامانه موجود است و همه دانش آموزان به راحتی می توانند کتاب های درسی خود را در این وب ببینند.

تاریخ خبر: 
چهارشنبه, 22 بهمن, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.