سری دوم شبکه ملی مدارس ایران در مهرماه راه اندازی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌السلام محی الدین بهرام محمدیان، گفت: بر اساس یکی از راهبردهای کلان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر ارتقاء کیفیت فرایند تعلیم و تربیت بر اساس استفاده هوشمندانه از فناوری‌های نوین، پایگاه آموزشی وزارت آموزش و پرورش با هدف اطلاع‌رسانی به دانش‌‌آموزان، معلمان و مدیران مدارس در خصوص مطالب و منابع مورد نیازشان راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر برای دستیابی به این راهبرد کلان سند تحول، تولیدات آموزش و پرورش و آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی را مبتنی بر این نوع فناوری ها به روز کردیم. عضو کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به این سؤال که برای تجاری‌سازی تولیدات علمی تاکنون چه اقداماتی انجام داده‌اید، گفت: در حال حاضر اقدامات خاصی صورت نگرفته ولی درگام اول در ارتباط با حوزه برنامه‌ریزی و تألیف کتابهای فنی و حرفه‌ای که ناظر به نیازهای بازارکار و متعاقب با استانداردهای بازار کار است، دانشی را ارائه می کنیم که بتواند برای مخاطبان خود تولید ثروت و درآمدزایی داشته باشد.

محمدیان گفت: انجام پژوهش‌هایی که مورد نیاز جامعه علمی کشور است همچنین نرم‌افزارهایی که ثروت، تجاری‌سازی و صنعت تولید می‌کند از جمله برنامه‌های ما در این زمینه است.

به گفته وی، در کتابهای جدید تألیف پایه چهارم و هشتم امسال بر اساس برنامه‌های درسی ملی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اصلاحاتی صورت گرفته است.

منبع خبر:

تاریخ خبر: 
شنبه, 15 شهريور, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.