حوزه و دانشگاه در اسلامی‌سازی علوم انسانی کوتاهی کردند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان در دیدار با آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از تدوین 1150 عنوان کتاب درسی با انتشار 128 میلیون نسخه خبر داد و ابراز کرد: بیشتر این کتاب‌ها در سال‌های پایه اول تا هشتم تهیه شده است.

وی یکی از رسالت‌های آموزش و پرورش را رساندن دانش آموزان به مراتب پاک زندگی دانست و تصریح کرد: امروزه ارزش‌هایی از جمله ایمان، علم و عمل به دانش آموزان انتقال داده می‌شود و کتاب‌های درسی که در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود با استفاده از شوراهای 15 الی 20 نفر مورد بررسی قرار داده شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروزه 35 عنوان مجله با 40 میلیون تیراژ در بخش‌های مختلف پژوهشی این وزراتخانه منتشر می‌شود، ابراز کرد: انتشارات مدرسه نیز به شیوه خود برای تهیه کتاب‌های کمک درسی فعالیت دارد و فرهنگ‌نامه چهار جلدی قرآن نیز در آینده به رونمایی خواهد رسید و امروزه 365 مورد از دعاهای صحیفه سجادیه برای دانش آموزان به چاپ رسیده است.

وی ادامه داد:‌ ترویج فرهنگ اسلامی یکی از اهداف این معاونت است و امروزه نیازمند پاسخگویی فقهی به برخی از سوالات مطرح شده در گستره فعالیت‌های این معاونت هستیم و اینکه انتخاب رشته تخصصی در پایه دهم را براساس چه معیارهایی انجام دهیم، اختلاف نظری را به وجود آورده است.

حجت‌الاسلام محمدیان توجه به نیازهای جامعه و مصلحت حکومتی، علاقه و استعداد افراد و امکانات مورد نیاز در بخش‌های مختلف ایران اسلامی را از معیارهای مذکور دانست و تصریح کرد: در رابطه با اینکه برای محتویات کتاب‌های درسی به نیازهای جامعه توجه شود یا خواسته‌های افراد، اختلاف وجود دارد که مباحث فقهی باید به این سوال پاسخ دهد.

وی با تاکید بر اینکه برخی از مشکلات در علوم مختلف درسی دیده می‌شود، مطرح کرد: حوزه و دانشگاه امروزه به اندازه کافی در عرصه اسلامی‌سازی علوم انسانی مدارس کار نکرده‌اند و امیدواریم برای برطرف‌سازی این مشکل به دستور شما موسسه‌ای تأسیس شود تا به سوالات تربیتی پاسخ داده و علوم انسانی مورد نیاز را تولید کند.

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 7 بهمن, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.