آموزه های دین و رهنمودهای ائمه اطهار ریشه در فطرت آدمی دارد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، آیت الله العظمی شبیری زنجانی عصر روز سه شنبه 7 بهمن ماه در دیدار با دکتر محمدیان و هیات همراه، ضمن قدردانی از تلاش های سازمان در تالیف کتاب های درسی با استفاده از منابع و متون اسلامی افزود: انشاالله با همکاری حوزه های علمیه و شناختی که از اهل بیت علیهم السلام دارید کار تالیف کتاب های درسی به سرانجام مطلوبی برسد و مورد رضای حق تعالی قرار گیرد.

معظم له افزود: آنچه از نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و بهار الانوار که از ائمه طاهرین علیهم السلام نقل شده، منبع بسیار مهم و ارزشمنی است و بیانات حضرت امیر علیه السلام، اخلاقشان و عملشان فوق کارهای بشری است که شایسته است دستور دهید صاحب نظران و آن ها که قلم ممتاز دارند، در تدوین کتاب های درسی از این منابع ارزشمند استفاده نمایند.

آیت الله العظمی شبیری زنجانی با بیان این نکته که فلسفه وجودی انبیاء عظام، توسعه کمالات اخلاقی بوده اضافه نمودند: فصل اخلاقیات بهارالانوار به خصوص جلد 15 و 16 آن در دنیا طالب دارد، زیرا با فطرت انسان ها سازگار است و قرار نیست مطالب را به زور به کسی تحمیل کرد.

قبل از بیانات آیت الله العظمی شبیری زنجانی دکتر محمدیان گزارشی از فرایند تدوین محتوای کتاب های درسی در راستای اهداف سند تحول و برنامه درسی ملی ارائه نمود.

شایان ذکر است در این دیدار جمعی از معاونین، مدیران کل و مشاورین سازمان و مدیرکل آموزش و پرورش استان قم وی را همراهی می کردند.

تاریخ خبر: 
چهارشنبه, 8 بهمن, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.