تمام کتاب های درسی طی چهار سال آینده تغییر می کنند

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین 'محی الدین بهرام محمدیان' روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش برنامه تحول در کتاب های درسی کلید خورده است و هر سال دو کتاب از هر پایه درسی تغییر می کند.

وی ادامه داد: رویکرد ما در تغییر کتاب ها، تولید محتوا و دستیابی به حیات طیبه با رویکرد شکوفایی فطرت و توجه به تعلیم و تربیت اسلامی است.

محمدیان بیان داشت: در این زمینه 11 بستر و حوزه یادگیری پیش بینی کرده ایم که برنامه های درسی ما در حوزه آن ها صورت گیرد که شامل حوزه تفکر و حکمت، قرآن و معارف اسلامی، زبان و ادبیات فارسی، مطالعات اجتماعی، ریاضیات، علوم تجربی، بهداشت، سلامت و تربیت بدنی، فرهنگ و هنر، کار و فناوری، آداب و مهارت زندگی و خانواده و آموزش زبان های خارجی است.

وی با اشاره به این که کتاب های درسی اکنون حافظه محور است و آموزش های تفکری کمتر در آن ها دیده می شود اظهار داشت: بر طبق برنامه و بستر مذکور تاکنون کتاب های پایه های اول، دوم، سوم، چهارم و ششم ابتدایی همچنین پایه هفتم و هشتم متوسطه اول تغییر یافته است.

رییس سازمان پژوهش و تالیف کتب درسی در ادامه با اشاره به تولید یکهزار و 150 عنوان کتاب در آموزش و پرورش، تصریح کرد: تلاش ما بر آن است که هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی در نسل جوان حفظ شود و ارزش های ایثار، جهاد، شهادت و ارتباط با اسلام و قرآن در آن ها تقویت شده و بر درجه های علمی کشور افزوده شود.

وی افزود: کتاب های تولیدی در سازمان تالیف کتب درسی پیش از تولید، پس از تولید و حین اجرا ارزشیابی می شود و بعد از پنج سال در صورتی که نیازهای جدیدی پیش آمده باشد کتاب درسی را اصلاح کرده و تغییر می دهیم.

محمدیان اظهار داشت: امسال همه کتاب های جدید التالیف را به ائمه جمعه، نمایندگان ولی فقیه و شخصیت های علمی فرستاده ایم که نظر خود را بیان کنند تا در مسیر مناسبی گام برداشته باشیم.

وی با اشاره به این که قرآن باید مبنای برنامه ریزی درسی قرار گیرد افزود: درآموزش قرآن هدف گذاری کرده ایم که در مقطع سوم ابتدایی روخوانی و روان خوانی تثبیت شود و در سه سال بعد ابتدایی و سه ساله متوسطه اول آشنایی با مفاهیم تکمیل شده و در سه سال آخر آموزشی دانش آموزان با فرهنگ قرآنی نیز آشنا شوند و تربیت قرآنی پیدا کنند.

محمدیان در پایان نمونه‌ای از تألیفات وزارت آموزش‌وپرورش را خدمت آیت‌الله نوری همدانی تقدیم کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش و تالیف کتب درسی، امروز در سفر یک روزه خود به شهر قم عصر امروز نیز با حضرات آیات لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، ابراهیم امینی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه کشور دیدار می کند.

تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 13 آذر, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.