مسجد مقدس‌ترین نهاد تربیتی، تبلیغی و تعلیمی است

واحد فرهنگی مسجد و مجتمع اسلامی نور اعلام کرد: آیة الله دکتر محمدیان در آستانه ی روز جهانی مسجد اظهار کرد، مسجد مقدس ترین نهاد تربیتی، تبلیغی و تعلیمی است که متکی به اراده ی مردمی عمل می کند. مسجد پاک ترین سازمان مردم نهاد است که آحاد مردم با انگیزه ی ایمانی برای به جا آوردن قدسی ترین عمل عبادی یعنی نماز در آن اجتماع می کنند.
دکتر محمدیان افزود: تمام فعالیت های مسجد اعم از آموزشی ، تربیتی ، سیاسی ، اجتماعی و مددکاری همه تابعی از نماز است که رنگ عبادت به خود می گیرد.
وی ضمن تأکید بر اهمیت منبر و تبلیغات چهره به چهره افزود: مسجد امروز با بهره گیری از فناوریهای نوین ارتباطی و شیوه های جدید تبلیغی ، کار منبر را توسعه دهد. البته منبر و تبلیغات چهره به چهره از اثر بخشی بی نظیر برخوردار است و منبر همیشه مقدس بوده و حتی اهل دیانت آن را به اندازه ای مقدس می دانند که به منبر قسم یاد می کنند و بزرگان از علماء برای همیشه شرائط را ذکر کرده اند مثل آنچه میرزایی اعظم نوری در کتاب لؤلؤ و مرجان آورده اند.
آیةالله محمدیان تأکید کرد: مسجد نهاد مقدس از دولت است ولی زیر ساخت های دولت اسلامی در آن شکل می گیرد و حمایت و پشتیبانی از دولت و نظارت عمومی بر آن در مسجد تقویت می گردد. وی اضافه کرد؛ ارتباط مسجد با نهاد مرجعیت و رهبری دینی ، ضامن سلامت آن از تمایل و غلتیدن به نهاد قدرت از یک سو موجب مصونیت از عوام زدگی و سطحی نگری از سوی دیگر است.
وی یادآور شد : تأمین هزینه های مساجد از سوی مردم به عنوان مؤونه ی زندگی آنان تلقی می گردد و بسیاری از مراجع عظام تقلید به این مسأله تصریح و تأکید کرده اند و عمران و آبادی مسجد را قران کریم از نشانه های ایمان به خدا و روز قیامت معرفی کرده است. لذا مناسب است مردم را برای تأمین نیازهای مساجد تشویق کرد و فرصت مشارکت آنها را در فعالیت ها و اداره ی مسجد توسعه داد.
دکتر محمدیان با تأکید بر حمایتهای حقوقی بین المللی از مساجد، تجاوز به مساجد و تخریب آنها را در غزه و سرزمین های اشغالی به شدت محکوم کرد و از سازمان های بین المللی به ویژه آیسیسکو خواست نسبت به اقدامات بازدارنده دست بزنند.
تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 30 مرداد, 1393

نظرات

مساجد علاوه بر جایگاه عبادی مرکز سیاست و تربیت و تجهیز نظامی نیز هست و در اوائل انقلاب همه امورات در مسجد سامان می یافت ولی الان برخی از این کارکردها کم رنگ شده است ، مساجد را دریابید مسجد سنگر است

پیشنهاد میکنم برای حمایت از حقوق مساجد نهادی بین المللی تشکیل شود.

با آنکه حمله و تجاوز به مساجد و اماکن دینی و عبادی از نگاه حقوق بین الملل محکوم است ،رژیم اشغالگر و کودک کش صهیونیستی اسرائیل متجاوز از دویست مسجد را بصورت کلی و یا جزئی تخریب کرده است. حمایت از مساجد وظیفه مسلمانان و تعمیر و آبادانی آن جزو وظائف دینی است.

سلام علیکم ، حاج آقا ، با عنایت به فرمایشات حضرت عالی درخواست می کنم فعالیت های فرهنگی مسجد را توسعه بدهید و مثل سابق درس تفسیر و نهج البلاغه و باز خوانی مثنوی مولانا را دائر کنید ،حاج آقا به خدا هنوز طعم شیرین کلاسهای دوشنبه و سه شنبه شما و آقای دکتر حداد عادل در ذائقة ی ذهنی و فکری ما هست . به قول امام رحمة الله علیه مسجد سنگر است ، البته سنگر فکری و علمی و فرهنگی بسیار مهم است. خداوند یار و یاور تان باشد

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.