طراحی ساعات ویژه برای دانش آموزان پیش دبستانی مناطق دو زبانه از سال تحصیلی جدید

محی الدین بهرام محمدیان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب گفت: توجه به دانش آموزان مناطق دو زبانه در پیش دبستانی در برنامه هایمان قرار گرفته است و به همین دلیل طراحی برنامه های ویژه برای دانش آموزان چند پایه و پیش دبستانی را انجام داده ایم.

وی درباره جزییات این برنامه ها گفت: یکی از برنامه ها که به سرانجام رسیده است تعیین محتوای برای برنامه های آموزشی و فرهنگی پیش دبستانی ها در مناطق دو زبانه و اختصاص ساعت آموزشی خاص به این دانش اموزان است.

به گفته محمدیان، در مناطق دو زبانه کودکان قبل از ورود به مدرسه باید با زبان فارسی آشنا شود اما مربی می تواند بخشی از آموزشهای فرهنگی مانند سرود ملی را به دو زبان فارسی و بومی آموزش دهد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصریح کرد: با تدوین اصول راهنما و طراحی پودمان‌های آموزشی در جهت تبیین نقش مدرسه، رسانه‌ها و خانواده در تامین پیش نیازهای ورود کودکان به مدرسه گام بزرگی برداشته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره ضرورت پیش دبستانی در مناطق دو زبانه گفت: پیش دبستانی منجر به ایجاد آمادگی برای دانش اموز می شود، در مناطق دو زبانه که اصولاً کودک به زبان بومی صحبت می کند ضروری است که قبل از ورود به مدرسه زبان فارسی را آموزش ببیند تا پس از ورود به مدرسه مشکلی در فهم و درک مطالب و محتوای درسی نداشته باشد.

وی تصریح کرد: گسترش آموزش‌های پیش دبستانی و ترویج دوره آمادگی نباید تنها به معنای کودک‌داری برای مادران شاغل قلمداد شود. تصحیح نگرش درباره اهداف دوره آمادگی و سرمایه گذاری در این بخش می‌تواند دستیابی به آموزش و پرورش با کیفیت برای کودکان مناطق محروم را تسهیل کرده و عدالت آموزشی را توسعه دهد.

منبع خبر:

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
دوشنبه, 8 ارديبهشت, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.