توسعه پیش دبستانی با هدف توسعه عدالت آموزشی پیگیری می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت:‌ آموزش‌های پیش دبستانی در کسب آمادگی‌ لازم برای تربیت دانش‌آموزان دوره ابتدایی به ویژه در مناطق دوزبانه اثربخشی بالایی دارد بنابراین توسعه این دوره با هدف عدالت آموزشی پیگیری می‌شود.
حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با تدوین اصول راهنما و طراحی پودمان‌های آموزشی در جهت تبیین نقش مدرسه، رسانه‌ها و خانواده در تامین پیش نیازهای ورود کودکان به مدرسه گام بزرگی برداشته است.

وی افزود: آموزش‌های پیش دبستانی در کسب آمادگی‌های لازم کودکان و خانواده‌ها در تربیت دانش‌آموزان دوره ابتدایی به ویژه در مناطق دوزبانه اثربخشی بالایی دارد.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد:‌گسترش آموزش‌های پیش دبستانی و ترویج دوره آمادگی نباید تنها به معنای کودک‌داری برای مادران شاغل قلمداد شود. تصحیح نگرش درباره اهداف دوره آمادگی و سرمایه گذاری در این بخش می‌تواند دستیابی به آموزش و پرورش با کیفیت برای کودکان مناطق محروم را تسهیل کرده و عدالت آموزشی را توسعه دهد.

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
دوشنبه, 18 آذر, 1392

نظرات

با سلام و احترام جناب دکتر محمدیان ، از اینکه شما از دوره ی پیش دبستانی حمایت می کنید بسیار سپاسگزار و خوشحالیم، ولی به خوبی میدانید که مربی و معلم رکن أصلی تعلیم وتربیت است و اگر آنها آرامش خاطر نداشته باشند نمی توانند به خوبی انجام وظیفه کنند ، آیا شما می دانید کی مربیان پیش دبستانی استخدام خواهند شد ؟

سلام علیکم، دوره ی پیش دبستانی همان طور که بیان شد نیاز نظام آموزشی ما مخصوصا در مناطق کم برخوردار و مناطق دو زبانه و مناطق زیستی با خرده فرهنگهای متنوع است. اما تا به حال این دوره به شکل غیر دولتی و غیر إلزامی برگزار شده است و مربیان شاغل در این دوره مستخدم رسمی و یا طرف قرار داد رسمی آموزش و پرورش نبوده اند ،البته به صورت های متنوع از طرف إدارات و مدارس آموزش و پرورش حمایت شده اند ،اما استخدام آنها منوط به ارائه مجوز استخدام از سوی مراجع قانونی همانند مجلس محترم و دولت می باشد .

با سلام و احترام حاجی آقای محمدیان ، از اینکه به درخواست اینجانب پاسخ دادید بسیار تشکر می کنم، انشالله همیشه مورد نظر خداوند باشید.

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.