انتقاد معاون وزیر آموزش و پرورش از سوء استفاده برخی ناشران کمک‌ آموزشی

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام محمدیان، معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، دهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد را یکی از اقدامات خوب و حسنه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی دانست و گفت: ما باید به نحوی از ناشران، مولفان و نویسندگان کتاب‌های آموزشی تجلیل کنیم و تلاش‌های آنها را ارج بگذاریم.

محمدیان ادامه داد: این وظیفه ما به‌عنوان دستگاه متولی تعلیم و تربیت است که قدردان تلاش آنها باشیم. حقیقتاً ناشران و مولفانی که با این احساس مسئولیت قدم در عرصه فرهنگ و تولیدات مناسب با اهداف تعلیم و تربیت می‌گذارند، شایسته تجلیل هستند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در ادامه به گستره متنوع مواد و رسانه‌های آموزشی اشاره کرد و ادامه داد: ما 12 میلیون دانش‌آموز داریم که علاوه برکتاب‌های درسی نیاز دارند از سایر کتاب‌ها و منابع آموزشی استفاده کنند و وظیفه دستگاه تعلیم و تربیت است تا منابع مناسب را به دانش‌آموزان، خانواده‌ها و معلمین معرفی و آنها را در شناسایی بهتر منابع آموزشی یاری کند.

محمدیان در ادامه به لزوم نظارت بر تولید منابع آموزشی اشاره کرد و گفت: هر محصولی که به‌طور مستقیم با جامعه ارتباط دارد، یک دستگاه نظارتی آن را تایید می‌کند تا خدای نکرده سلامت جامعه به خطر نیفتد. در حوزه منابع آموزشی نیز شورای عالی آموزش و پرورش این نظارت را به سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی محول کرده است.

محمدیان به سوء استفاده برخی از ناشران از احساس خوب خانواده‌ها به فرزندانشان اشاره کرد و گفت: متاسفانه عده‌ای در حوزه تولید منابع آموزشی تنها سود شخصی خود را لحاظ می‌کنند و تولیداتی را روانه بازار می‌کنند که تنها در کوتاه‌مدت باعث پیشرفت ظاهری کودکان می‌شود و در طولانی مدت اثرات مخربی بر فرآیند یاددهی و یادگیری آنها دارد.

وی ادامه داد: خانواده‌ها صدا و سیما را به‌عنوان یک مرجع برای کالای مناسب می‌شناسند و نیاز است که صدا و سیما نیز در این زمینه توجه ویژه‌ای به معرفی منابع مناسب آموزشی داشته باشد که راهکارهای آن در مصوبه 828 شورای عالی آموزش و پرورش که با امضای رئیس جمهور ابلاغ شده، دیده شده است.

منبع خبر:

تاریخ خبر: 
شنبه, 14 دى, 1392

نظرات

آیا مسؤولان آموزش و پرورش نمی دانند در خود مدارس معلمان چنین کتابهایی را توصیه می کنند ،؟ کی میخواهند بجای حرف اقدام عملی کنند ؟ بخدا این نوع کتابها اعتبار کتاب درسی و معلم و مدرسه را یکجا میبرید!!!

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.