ممنوعیت تدریس کتابهای غیر درسی و آزمون موسسات در مدارس

معاون پژوهش و برنامه ریزی درسی وزارت آموزش و پرورش گفت: الزام معلمان به خرید کتاب های کمک درسی و تدریس آن در ساعات رسمی مدارس و همچنین برگزاری آزمون های موسسات آموزشی برای سنجش دانش آموزان غیر قانونی است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حجت الاسلام بهرام محمدیان گفت: مطالب مناسب برای دانش آموزان هر پایه در کتاب های درسی آورده شده است و کتاب های کمک غیر درسی موجود در بازار مفاهیم اضافی به دانش آموزان تحمیل می کنند که متناسب با سطح رشد دانش آموزان نیست و موجب اخلال در فرآیند تربیتی و آموزشی می شود.

وی افزود: برخی معلمان برای کم و آسان کردن کار خود در کلاس از کتاب های کمک درسی استفاده می کنند که تخلف آشکار است.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی آموزش و پرورش به برگزاری آزمون های موسسات آموزشی در مدارس اشاره و اضافه کرد: برگزاری هر گونه آزمون دوره ای و غیر دوره ای موسسات آموزشی برای سنجش دانش آموزان در مدارس تخلف محسوب می شود.

حجت الاسلام محمدیان خاطر نشان کرد: برخی از مدیران مدارس با انعقاد قرارداد با موسسات آموزشی اقدام به برگزاری آزمون های دوره ای و دانش آموزان را مجبور به ثبت نام برای شرکت در این آزمون ها می کنند که این عمل غیر قانونی است.

وی تاکید کرد: سنجش های غیر رسمی در مدارس باعث افزایش استرس و اضطراب دانش آموزان برای امتحانات درسی به ویژه آزمون سراسری دانشگاه ها برای دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی می شود.

تاریخ خبر: 
يكشنبه, 7 مهر, 1392

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.