در آستانه سال تحصیلی جدید مدرسه دارالفنون در کانون توجه

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری با حضور دکتر محمدیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش از مدرسه تاریخی دالفنون بازدید کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد علی نجفی در این بازدید، ساختمان دارالفنون را از نظر معماری و تاریخی در کشور به ویژه در تاریخ تعلیم و تربیت ایران بی نظیر توصیف کرد و افزود : دارالفنون از جواهرات معماری کشوربه شمار می آید که سالهای طولانی قلب تپنده ترقی و توسعه کشور بوده است و عده زیادی از فارغ التحصیلان این مرکز امروز نقش تعیین کننده ای در مسائل علمی،سیاسی و ... کشور مان ایفا می کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه نخستین گروه پزشکان کشور، فارغ التحصیلان این مدرسه هستند افزود: متاسفانه این مرکز سالهاست که مورد کم توجهی مسئولان قرار گرفته و در بخشهای مختلف دچار آسیب و گاهی تخریب کامل شده است.

وی ضمن بازدید از قسمتهای مختلف این بنا از جمله کتابخانه دارالفنون از تصمیم جدی برای مرمت این بنا خبر داد و گفت: قرار شد کمیته فنی مشترک با حضور کارشناسان سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری و سازمان نوسازی توسعه و تجهیزمدارس کشور تشکیل و پس از بررسی موانع و مشکلات موجود، اقدامات مرمتی و بازسازی این بنای ارزشمند با رعایت حفظ ارزش معماری و تاریخی و بر اساس تصمیمات این کمیته انجام شود.
نجفی با تاکید بر اینکه باید حیات در این مرکز فرهنگی جاری شود گفت: پیشنهادات مختلفی برای تعیین کاربری این بنا مطرح شده که تبدیل بخشی از آن به موزه از جمله موزه تعلیم و تربیت ،ایجاد مرکز آموزشهای خاص مرمت و فعالیت های آموزشی مرتبط با میراث فرهنگی، انجام فعالیت های پژوهشی و ایجاد پژوهشگاه تعلیم و تربیت از سوی آموزش و پرورش و همچنین استفاده از بخش شمالی این مدرسه برای ایجاد کارگاههای صنایع دستی و معرفی هنرهای سنتی کشور از جمله این پیشنهادات است.

وی در پایان از آمادگی کامل شهرداری تهران،آموزش و پرورش و سازمان میراث فرهنگی برای ساماندهی این بنای ارزشمند تاریخی خبر داد و تاکید کرد:با راه اندازی این بنای تاریخی و تعیین کاربری مناسب برای آن ،این منطقه از شهر به مرکز مهم فرهنگی تبدیل خواهد شد.

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 2 مهر, 1392

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.