شهیدان رجایی و باهنر ، مصادیق مومنانی هستند که با خدا پیمان بسته اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش ، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محی الدین بهرام محمدیان امروز بنا به دعوت پایگاه بسیج فرهنگیان شهید رجایی در بین الصلاتین ظهر و عصر در محل نمازخانه ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش حضور یافت و با تسلیت ایام شهادت امام صادق (علیه السلام) ، رئیس مذهب جعفری با اشاره به هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر ، یاد کرد شهیدان را از شعائر دینی و تعظیم این شعائر را نشانه تقوای الهی خواند و با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه احزاب گفت : این سوره به ترسیم سیمای واقعی مومنان و منافقان می پردازد، کسانی که درهنگام جنگ در خدمت پیامبر (صلوات ا... علیه) ماندند و دیگرانی که به بهانه های مختلف یا از میدان جنگ فرار کردند و یا به آغوش دشمن پناهنده شدند .

وی جنگ خندق یا احزاب را یک صف آرایی عجیب از اتحاد تمامی قدرت های سیاسی آن روز علیه جهان اسلام بر شمرد و افزود : قرآن در پاسخ به کسانی که برای حفظ جان از صحنه جنگ گریختند ، می فرماید ؛ اگر مرگ شما رسیده باشد و مشیت الهی بر آن قرار گرفته باشد ، خواهید مرد و سپس ادامه می دهد ؛ افراد گریزان از رویایی با دشمنان اسلام پس از اتمام جنگ با زبانی تند می پرسند ، سهم ما پس از این که اینقدر به زحمت افتادیم ، چه می شود ؟ آنان در پاسخ به این سئوال که شما چه کردید ؟ می گویند ؛ همین قدر که نق نزده ایم ، کار مهمی انجام داده ایم و قرآن می فرماید ؛ عزت و ذلت دست خداست اما اینان نمی فهمند .

دکتر محمدیان، در خصوص ویژگیهای مومنان به استناد سوره مبارکه احزاب خاطر نشان کرد: مومنان در مواجهه با دشمن ، صدق وعده های خدا و رسولش را متذکر می شوند و بنا به فرمایش پیامبر عظیم الشان اسلام (صلوات ا... علیه) این تجمع عظیم دشمن را نشانه ای برقوت اسلام و مسلمین توصیف می کنند.

وی با استناد به آیات قرآن کریم ، اثر صف آرایی دشمن را اضافه شدن ایمان مومنان خواند و یاد آور شد : از آنجا که مومنان در پیمان خود با خدا که عهدی دوطرفه است ، صادقند ، بنابراین خداوند نیز در عهد خود با مومنان صادق است و در هردو صورت شهادت (احدی الحسنیین) وپیروزی، مومنان را پیروز می داند و آن را یک سنت الهی غیرقابل تغییر تلقی می کند.

وی ازشهیدان رجایی و باهنر به عنوان مصداق این مومنان نام برد و گفت : شهید رجایی در هنگام اخذ نامه تنفیذ ریاست جمهوری از آن به عنوان نامه شهادت خود نام برد، وی گرچه عمری کوتاه اما مسیر عمری طولانی داشت.

معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: شهیدان رجایی و باهنر به علت روح بزرگ و همگامی با ولایت، در خط و ربط های سیاسی جای نمی گیرند .

وی با ذکر این مطلب که خط رجایی روشن است، ادامه داد:مردمی بودن یکی از روحیات شهید رجایی بود و شهید باهنر نیز با فضل و دانشی که داشت، در مواقع لزوم لب به سخن می گشود و اگر کاری زمین مانده بود، مسئولیت آن را برعهده می گرفت.

افتخارمان اینست که مذهب جعفری داریم

معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش در آستانه شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت ، امام جعفرصادق (علیه السلام) با تسلیت این ایام گفت : همه فرق اسلامی ریزه خوار خوان این امام همام هستند .

وی با اشاره به کلام گهربار امام جعفرصادق ( علیه السلام ) مبنی بر این که اگر خدا برای بنده ای خیر بخواهد ، به او فهم دین عطا می کند ، اضافه کرد : منشا اخذ این فهم دینی اهل بیت (علیهم السلام) هستند و این مدعا از فرمایشات قرآن کریم قابل استخراج است .

دکتر محمدیان با نقل حدیث دیگری از امام ششم (علیه السلام) مبنی برعدم شفاعت ائمه (علیهم السلام) بر سبک شمارندگان نماز تصریح کرد : بنا بر کلام امام خمینی (ره) سبک شمردن نماز یعنی ترجیح هر امری بر اقامه نماز در وقت آن، همانطور که شهید رجایی بیان می کرد؛ به نماز نگویید کار دارم بلکه به کار بگویید ، وقت نماز است .

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
شنبه, 9 شهريور, 1392

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.