انتظار یعنی ظلم ستیزی، عدالت خواهی و آرمان‌گرایی

استاد محمدیان در استقبال از مراسم بزرگداشت نیمه ی شعبان اظهار کرد: دستگاه های دولت جمهوری اسلامی باید برای حاکمیت ارزشهای آسمانی تدبیر کنند. حاکمیت دینی اگر موجب اقامه ی ارزشهای الهی و برپایی عدالت و قیام به قسط نباشد با دولت غیر دینی تفاوتی ندارد و ای بسا شائبه ناکارآمدی دین در اداره ی جامعه را دامن بزند در حالی ناتوانی و عدم اهتمام جدی مدیران موجب عدم تحقق ارزشها می شود.
محمدیان افزود: در حکومت دین قسط و عدل منافاتی با پیشرفت و تعالی دنیوی ندارد، آنچه مذموم است استثمار و بهره کشی از بدنه ی اجتماعی به نفع گروه های ویژه خوار به پشتوانه قدرت است. باید روشنگری اجتماعی همیشه دوام داشته باشد و درس و بحث مدرسه و دانشگاه ما به این موضوع توجه دهد که راضی شدن به وضعیت آخر و آنچه داریم، با فلسفه ی انتظار مغایرت دارد.
معنای انتظار
وی افزود: انتظار یعنی اعتراض به وضع موجود و تلاش مصلحانه برای بهبود و ارتقاء سطح کیفی زندگی در عرصه های مختلف حیات. انتظار یعنی ستم ستیزی و ظلم گریزی، عدالت خواهی و آرمان‌گرایی. انتظار یعنی صالح بودن و تن دادن به اصلاحات، انتظار یعنی اجتناب از فساد و مبارزه با مفسدان و بالاخره انتظار یعنی تلاش برای دستیابی به حیات طیبه.
جامعه ی طبقاتی و اشرافی
محمدیان با انتقاد از تقسیم جامعه به شمال و جنوب و ایجاد فاصله ی طبقاتی نامتعارف و بروز تعارض زیر پوستی فقر و غنا اعلام کرد: در دولت اسلامی جامعه ی اشرافی و طبقاتی، جامعه ی مسرف و مترف و حتی خاصّه خرجی های حکومتی به بهانه ی حفظ شوکت و عظمت ملی در مناسبت های مختلفنشان توسعه و پیشرفت نیست.در نظام کمیت گرای مادی و جامعه ی اشرافی ارزشها، مادی و حیوانی است. در جامعه ی اشرافی و طبقاتی کرامت انسان در پای پول و زور و شهوت قربانی می شود. در جامعه ی طبقاتی که ثروت در دست عده محدودی می چرخد به جای توزیع عادلانه ی ثروت و اشتغال پایدار تولید مدار و درآمد حلال دستیابی به ثروت باد آورده، بورس بازی و سفته بازی، تجمل گرایی و تشخص طلبی های بدون پشتوانه ی انسانی و الهی رواج می یابد و حتی بنگاه های رسانه ای آن را تبلیغ می کنند.
تبیین اهداف دولت مهدوی
این استاد حوزه مطالعات دینی و تربیتی اظهار کرد: ما نباید در بزرگداشت عید نیمه شعبان و ولادت حضرت حجت سلام الله علیه و عجل الله له الفرج به برگزاری مراسم جشن و سرور اکتفا کنیم بلکه ضرورت دارد، فلسفه ی غیبت، اهداف دولت مهدوی و وظایف و تکالیف منتظران در این روزها تبیین شود و نسبت ما درشرایط موجود جهان اسلام و مدنیت های متعارض، با اهداف حکومت جهانی مهدوی سنجیده شود.
محمدیان در خاتمه نابسامانی اقتصادی و تخریب ارزشهای معنوی در خانواده و جامعه و آسیب های اجتماعی را از موانع ظهور خواند و یاد آور شد: «هرکسی که انتظار مصلح جهانی را می کشد باید خود صالح و در محیط و دایره ی نفوذ خود مصلح باشد».

تاریخ خبر: 
جمعه, 7 ارديبهشت, 1397

نظرات

حاج آقا عید نیمه شعبان و روز معلم بر شما مبارک باد. جاتون خیلی خالیه سازمان امیدوارم هرجا که هستید سلامت و پیروز باشید

دعای آخر ماه شعبان:
اللَّهُمَّ إِنْ لَمْ تَکُنْ قَدْ غَفَرْتَ لَنَا فِی مَا مَضَی مِنْ شَعْبَانَ فَاغْفِرْ لَنَا فِیمَا بَقِیَ مِنْهُ

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
2 + 3 =
حاصل جمع بالا را وارد کنید.