اهمیت ویژه خلاقیت و ابتکار معلم در تولید بسته آموزشی و تربیتی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محی الدین بهرام محمدیان، در جمع معلمان پژوهشگر برتر فارس در پژوهشکده معلم شیراز گفت: مبنای کار ما در آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین، برنامه درس ملی و زیر نظام پژوهش و ارزشیابی می باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه "با توجه به منابع محدود و فرصت کم، باید در اجرای سند تحول بنیادین اولویت بندی کنیم" افزود: بر اساس اولویت بندی های تعیین شده سند تحول بنیادین، تا کنون موفق به تغییر محتوای آموزشی یازده پایه تحصیلی شده ایم و در سال جاری نیز تولید محتوای آموزشی پایه دوازدهم را در دست اقدام داریم.

دکتر محمدیان گفت: با تغییر محتوای آموزشی فرایند های یاددهی و یادگیری را دستخوش تغییر کرده ایم و با ایجاد چرخش درنظام ارزیابی و تغییر اهداف دوره های آموزشی، رویکرد خود را از کتاب درسی به تولید برنامه درسی با تکیه بر بسته آموزشی قرار داده ایم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: دراین تغییر رویکرد ما معلم را در قامت یک پژوهشگر و راهبر آموزشی دیده ایم و بر همین اساس خلاقیت و ابتکار معلم، با توجه به محیط یاددهی و یادگیری در تولید بسته آموزشی و تربیتی برای ما اهمیت ویژه دارد.

وی ضمن اشاره به مشکلات آموزش و پرورش در جذب نیروی انسانی بویژه در مقطع ابتدایی گفت: دوره ابتدایی یکی از مهمترین دوره ها ی آموزشی است و کارکردن با کودکان نیز بسیار دشوار است و به همین دلیل انتخاب معلم برای دانش آموزان ابتدایی از حساسیت ویژهای برخوردار است.

محمدیان با بیان اینکه با رفع مشکل تعلیم و تربیت در دوره ابتدایی مشکل دوره متوسطه نیز کم خواهد شد گفت: دوره ابتدایی برای ما از اولویت پژوهشی برخوردار است تا بتوانیم مسائل و مشکلات آنرا شناسایی و رفع کنیم.

گفتنی است در پایان این جلسه از معلمان پژوهشگر برتر فارس تقدیر شد.

تاریخ خبر: 
جمعه, 20 بهمن, 1396

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.