معاون وزیر آموزش و پرورش: شهدا سند حقانیت و عزت ملت ایران هستند

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: شهدا سند حقانیت، عزت و گواه راستین برای آزادی و استقلال ملت ایران اسلامی هستند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان روز سه شنبه در اجلاسیه شهدای فرهنگی و نخبگان سیستان و بلوچستان که در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد اظهار داشت: شهادت تکیه گاه عظیمی است برای اینکه ملت ایران اسلامی راست قامت بماند.
وی بیان کرد: شهادت تحکیم دهنده وحدت ملی، تمامیت ارضی و پیوستگی آحاد ملت شریف و انقلابی ایران اسلامی است.
وی تصریح کرد: شهادت؛ امروز از ملت ایران یک الگو و اسوه برای جهانیان و مسلمانان ساخته است.
وی ادامه داد: امروز در جهان اسلام هر کجا که صحبت از استقلال، آزادی و ایستادگی در برابر مستکبران عالم است مثال روشن و واضح آن مقاومت شهیدان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس و تمام عرصه های انقلاب اسلامی است.
معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز آوازه شهادت شهیدان ما نه تنها در مرزهای غربی و شرقی کشور بلکه در هر جایی که صدایی برای حمایت از مظلومان بلند شده است شنیده می شود.
حجت الاسلام محمدیان اظهار داشت: ما به عنوان دستگاه تعلیم و تربیت که عهده دار نظام سازی، فرهنگ سازی و دولت سازی هستیم وظیفه می دانیم که ادامه دهنده راه شهدا باشیم.
وی بیان کرد: دستگاه تعلیم و تربیت ما تنها عهده دارد این نیست که فرزندان ما را کودک یاری کند بلکه رسالت سنگین فرهنگ سازی را برعهده دارد.
وی ادامه داد: ملت واحد ایرانی، نظام های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در دستگاه تعلیم و تربیت شکل می گیرد.
وی افزود: دولت اگر بتواند دانش آموزان را خوب تربیت کند و نیروی انسانی آینده را صالح به بار بیاورد می تواند دلتمردان توانمندی آموزش دهد.
معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما برای اینکه بتوانیم آینده را تضمین کنیم نیازمند این هستیم که هویت اسلامی ایرانی و انقلابی را در تمامی برنامه های تعلیم و تربیت جاری کنیم.
حجت الاسلام محمدیان اظهار داشت: هرچند از پایه اول ابتدایی تا پایه دوازدهم آموزه های ایثار و شهادت در کتاب های درسی از شهید خرازی گرفته تا باکری و همت آمده اما باز هم کم است.
وی افزود: امروز مفتخر هستیم که در کتاب درسی پایه دوازدهم بتوانیم یاد و نام شهید مدافع حرم شهید محسن حججی را که حجت خداوند بر معاصران خود شده است را بیاوریم.

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 10 بهمن, 1396

نظرات

اموزش و پرورش لازم است با ارزیابی دقیق از وضعیت برنامه ها و نیازها و علایق جدید دانش آموزان نسبت به بازنگری و باز آفرینی برنامه ها و سیاستهای آموزشی و تربیتی اقدام کند. البته روشهای نوین و منطبق با نظام دینی باید همیشه در دستورکار نهادهای سیاستگزار و دولت و مجلس قرار داشته باشد.

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.