آموزش و پرورش، اساس پایداری و ماندگاری امت در جامعه اسلامی است

حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره استانی تولید محتوای الکترونیکی (رشد) در کرمان افزود: ورود به فضای مجازی یا فضای دوم یک ضرورت است و در سال های اخیر در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش تولید محتوا را بر مبنای فناوری های جدید گذاشتیم.
وی بیان کرد: برای استفاده از فناوری های جدید آموزشی باید آموزش جهت دار و با فرهنگ خاص به معلمان و دانش آموزان ارائه شود.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه ما نیازمند عدالت تربیتی با رویکرد توسعه آموزشی هستیم گفت: یکی از راه های توسعه آموزش و پرورش استفاده از روش ها و ابزارهای جدید یاددهی و یادگیری است.
وی اظهار کرد: آموزش و پرورش، اساس پایداری و ماندگاری امت در جامعه اسلامی است و کسانی می درخشند که به تعلیم و تربیت بها داده اند.
حجت الاسلام محمدیان افزود: انقلاب اسلامی از ما به عنوان شهروندان توقع دارد مشعل علم را پر فروغ تر کنیم زیرا بستر آن نسبت به گذشته فراهم تر است.
وی با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی توانستیم توسعه کمی را در آموزش و پرورش فراهم کنیم افزود: 99 درصد کودکان موفق شده اند در پایه اول ابتدایی در کشور ثبت نام کنند و 90 درصد مردم کشور با سواد هستند در حالی که در سرشماری سال 55 حدود 54 درصد از افراد باسواد بودند.
وی گفت: امروز نیازمند این هستیم که عدالت آموزشی و تربیتی را توسعه بدهیم و فرصت دسترسی به آموزش و پرورش را برای همه دانش آموزان از هر نژاد، قومیت و طبقه اجتماعی فراهم کنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: امروز شاهد مدارس شبانه روزی، عشایری هستیم و برای نقاط دورافتاده سرباز معلم می فرستیم تا کسی بدون آموزش نماند.
وی افزود: نباید کسانی که دور از مرکز هستند آموزش و پرورش ظاهری داشته باشند و باید برای آنها برنامه ریزی و کار کرد.
وی گفت: یکی از اهداف طرح تحول بنیادین، آموزش پرورش موثر و با کیفیت است تا داده های کیفی به میوه و ثمرات تربیتی تبدیل شود و به دنبال آموزش و پرورشی هستیم که تعقل و تفکر را شکوفا و ارزش های اخلاقی را پایدار کند و علم را به عمل تبدیل نماید.
محمدیان تصریح کرد: امروز گاهی با دانش آموزان به گونه متناسب رفتار نمی کنیم و خارج از ظرفیت به آنها تحمیل می کنیم.
وی فناوری های جدید ارتباطی و یاددهی را از ضروریات آموزشی دانست و ادامه داد: در نقاطی که امکان اعزام معلمان با مشکل روبرو است یا فضاهای آموزشی با کیفیت وجود ندارد از روش های جایگزین استفاده می کنیم.
وی گفت: توقع داریم با فراهم شدن زیرساخت ها برای معلمان و دانش آموزان محتوای جدید آموزشی طراحی کنیم.
وی با اشاره به اینکه شبکه ملی مدارس رشد و مدارس هوشمند راه اندازی و مدارس هوشمند وارد ادبیات جدید مدارس شده است افزود: در سال جاری تحصیلی در دروس پایه دهم درس جدید تفکر رسانه ای مطرح شده است تا دانش آموزان با نگاه تحلیلی و انتقادی به فضای دوم نگاه کنند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بیان کرد: هشت سال قبل که اولین دوره جشنواره تولید محتوا را برگزار کردیم 76 نفر شرکت کننده وجود داشت اما امسال در هفتمین دوره 148 هزار نفر شرکت کرده اند.
وی گفت: به لحاظ کیفی هم این دوره با دوره های قبل قابل مقایسه نیست و امروز شرکت کنندگان و استفاده کنندگان خودشان محتوا هم تولید می کنند.
وی بیان کرد: این جشنواره ادامه پیدا خواهد کرد اما روش جشنواره تغییر می کند و در عرصه فناوری نباید جزم باشیم و در روش ها باید متنوع، متغیر و تابعی از زمان و مکان باشیم.
محمدیان از کسانی که در این آیین تقدیر شدند خواست نسبت به آینده فناوری و تجاری سازی و عام المنفعه بودن آن توجه داشته باشند.
اختتامیه هفتمین جشنواره استانی تولید محتوای الکترونیکی(رشد) با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان و جمعی از مسئولان در پژوهشکده تعلیم و تربیت کرمان برگزار شد.
در این آیین از 38 نفر برگزیده هفتمین جشنواره استانی تولید محتوای الکترونیکی با اهدای لوح تقدیر شد.
تاریخ خبر: 
سه شنبه, 14 دى, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.