فرهنگ بدون اخلاق مایه سقوط هنرمند می شود

محی الدین بهرام محمدیان روز چهارشنبه با حضور در غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی در بیست ودومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: موضوع اخلاق، بحثی جدی است، بطوریکه پیامبر اکرم(ص) یکی از رسالت های مهم خود را آشنایی مردم با مکارم اخلاقی عنوان کرده اند.
وی ادامه داد: باید مجموعه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در کشور به نوعی با بار ارزشی اخلاق سیراب شوند، سیاست، اقتصاد و فرهنگ بدون اخلاق، انسان را به کمال نمی رسانند.
بهرام محمدیان گفت: در صورتیکه اقتصاد بدون اخلاق شود عرضه کم و تقاضا افزایش می یابد تا سود بیشتر بدست آید، سیاست بدون اخلاق، ماکیاولی شده و هدف وسیله را توجیه می کند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی آموزش و پرورش تصریح کرد: فرهنگ بدون اخلاق مایه سقوط هنرمند می شود و بجای اینکه فطرت ها را صیقل دهد، شهوت را تحریک می کند، از این رو توجه به آن ضروری است.
وی با تاکید بر ایجاد نشاط فطری بجای نشاط غریزی یادآور شد: هیچگاه بدنبال نشاط فطری، حزن، اندوه و سرشکستگی و پشیمانی نمی آید اما نشاط غریزی آمیخته به پشیمانی و حسرت است، از این رو در نشاط های غریزی ارزش ها فدا می شوند در حالیکه در نشاط های فطری ارزش ها ارتقا می یابد و شخص با نشاط احساس سودمندی و ارزشمندی می کند.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: نشاط باید منجر به کمال و سلامت شود. این کمالات شامل کمالات جسمی نیز هست، بدان معنا که وقتی یک ورزشکار ورزش می کند علاوه بر آنکه سلامت جسمی را بدست می آورد، از آن ورزش در جهت خدمت به دیگران استفاده خواهدکرد.
بهرام محمدیان گفت: برای دانش آموزان علاوه بر اینکه برنامه دروس تربیت بدنی و بهداشت و سلامت را داریم بحث هنر را از دو سال گذشته بطور جدی آغاز کرده ایم، هنر یعنی زیبایی گرایی و زیبایی شناسی، بنابراین ضروریست در برنامه های درسی ملی این مساله را نیز ترویج دهیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: باید دانش آموزان علاوه بر التذاذ بصری، آثار هنری خلق کرده و ارزش آن را هم ببینند، یکی از دلایلی که باعث می شود همیشه منتقد باشیم و نیمه خالی لیوان را ببینیم، این است که با هنر سرو کار نداریم یعنی زیبایی ها را نمی بینیم و همیشه سیاه مشق می کنیم.
بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از 14 تا 21 آبان ماه در مصلای امام خمینی(ره) برپا است.
تاریخ خبر: 
چهارشنبه, 19 آبان, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.