آموزش و پرورش معمار اندیشه و مغز کودکان و نوجوانان است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمدیان در نشستی صمیمی با مولفان، کارشناسان دفتر تالیف کتب ابتدایی و متوسطه نظری که بعد از ظهر روز چهارشنبه 14 مهرماه 95 در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد، ضمن تشکر از آماده سازی به موقع کتاب های پایه دهم و انجام برخی اصلاحات روی کتاب های قبلی، اظهارکرد: خدا را شاکریم که این نعمت بزرگ را به ما ارزانی نمود. از طرفی هم باید بدانیم که هرچه این نعمت بزرگتر باشد، مسئولیت آن نیز سنگین تر است.

وی افزود: شما که معمار اندیشه و مغز کودکان و نوجوانان هستید، مسئولیت بسیار بزرگی را برعهده دارید و باید شب و روز تلاش نمائید تا ماموریت حساسی که درعرصه تعلیم و تربیت به شما واگذار شده، به خوبی به انجام برسانید. زیرا آثار آن سالیان دراز در اذهان باقی خواهد ماند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، با تاکید این مطلب که " خَیرُالکَلامِ قَلَ وَ َدلَ"، اضافه کرد: به اندازه کفایت باید نوشت، کم ننویسیم و اصراری نیز بر زیاد نویسی نداشته باشیم. نیکو و جذاب نوشتن همیشه به عنوان یک اصل باید مورد توجه باشد. آگاه باشید که قرار نیست علم اولین و آخرین در این 12 سال به دانش آموزان منتقل شود. دستگاه های دیگر نیز در این فرایند سهمی دارند.

وی با اشاره به شانتاژهای تبلیغاتی رسانه های بیگانه و برخی رسانه های ناآگاه داخلی که بر آن دامن می زنند، افزود: این همه هیاهو حاکی از آن است که محتوای شما اثر بخش بوده و بخشی از منافع و انتظارات نامشروع آنان را هدف قرارداده وگرنه اگر مطلب خنثایی بود، کسی کاری نداشت.

تاریخ خبر: 
دوشنبه, 19 مهر, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.