پژوهش‎ها نباید پشت ویترین یا میز مدیران قرار گیرند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت‎الاسلام والمسلمین دکترمحی‌الدین بهرام محمدیان درهمایش تجلیل از پژوهشگران برتر استان اظهار کرد: هم‎اکنون پژوهش در آموزش و پرورش به خصوص در فرایند سند تحول بنیادین مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پژوهش را در چند مرحله پیگیری می‎کنیم، بیان کرد: ابتدا باید مبنای کارهایی که در آموزش و پرورش اتفاق می‎افتد مبتنی بر پژوهش باشد چرا که این پژهش‎‌ها می‎تواند از بروز بسیاری از آسیب‎ها جلوگیری کند.

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: کارهایی که بدون پژوهش انجام شود، بدون شک کارهایی بی‏کیفیت هستند بنابراین پژوهش ها می‎توانند از آسیب زدن به کارها جلوگیری کند و بر همین اساس، میثاق ما با همکاران این است که پژوهش را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

وی افزود: نکته مهم دیگر این است که باید روش‎های پژوهشی را به نسل‎های آینده بیاموزیم چرا که اگر انتظار داریم که در آینده پژوهشگران خوبی داشته باشیم، باید آنها را با فرایند پژوهش آشنا کنیم.

حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان تصریح کرد: معتقد هستیم که محتوای آموزشی ما از پایه اول تا نهم این فرایند را برای دانش‎آموزان ما فراهم کرده است و انتظار ما از معلمان این است که تنها انتقال‎دهنده مفاهیم کلی نباشند چرا که نگاه ما نسبت به معلمان متفاوت‎تر از گذشته شده است.

وی بیان کرد: امروز باید با استفاده از داده‎های آموزشی و با تاکید بر پژوهش در بستر فرهنگ میوه تربیتی بچینیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‎ریزی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: متاسفانه هنوز بسیاری از موضوعات در هاله‎ای از ابهام قرار گرفته‎اند مانند اینکه کدام صنعت کشورمان توسعه پیدا کرده است و یا منابع سرمایه‎گذاری‎‌های ما باید در کدام قسمت باید قرار بگیرند، که پژوهشگران باید به این موضوعات توجه کنند.

تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 17 دى, 1394

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.