10 درصد دانش آموزان در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند

حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در گفت و گو با ایرنا تصریح کرد آورده بخش غیردولتی ضمن ارتقاء کیفیت دانش آموزان به نوعی سرمایه گذاری بر روی افراد تحت پوشش است که این موضوع تا حدودی هزینه دولت را در این بخش کاهش داده است.
در سال تحصیلی 95-94 یک میلیون و 378 هزار دانش آموز در 11 هزار و 848 مدرسه غیر دولتی تحصیل خواهند کرد. درسال تحصیلی گذشته حدود 13 میلیون دانش آموز در مدارس به تحصیل اشتغال داشتند. تاکنون بیش از 12 میلیون دانش آموز برای سال تحصیلی آینده نام نویسی کردند.
محمدیان در ادامه گفت: هزینه سنگین تعلیم و تربیت شامل پرداخت حقوق معلمان، هزینه سرانه دانش آموزی، تهیه و تولید کتاب های درسی، فضا و تجهیزات می شود که در این بین ، آموزش و پرورش تنها موفق به جذب همکاری خیرین و نهادهای مردمی در تجهیزمدارس و ساخت آنها شد.
رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه تعهدات مالی بخش های غیردولتی یا از محل صرفه جویی و یا درآمدهای ناشی از کشف قاچاق دخانیات و امثال آن در بودجه سالیانه آموزش و پرورش بدست می آید، افزود: با وجود این هیچ کدام از این تعهدات جزء تعهدهای لازم الاجراء محسوب نشده و بسیاری هم قابل وصول نیست.
معاون وزیرآموزش و پرورش گفت: در برنامه ششم لازم است هرچه بیشتر به نتایج شاخص ها در زمینه سیاستگذاری و ارزش گذاری ها توجه شود و اثربخشی کمک ها کاملا قابل تبدیل به پیشرفتی عقلانی و محاسبه باشد.
تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 19 شهريور, 1394

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.