ایجاد فرصت‌های عادلانه آموزشی برای همه کودکان لازم‌التعلیم از اهداف اصلی اسناد تحولیست

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی حجت الاسلام و المسلمین محمدیان معاون وزیر و رئیس این سازمان طی بیاناتی اظهار داشت: ایجاد فرصت‌های عادلانه آموزشی و تربیتی برای همه کودکان لازم‌التعلیم از اهداف اسناد تحولی و سیاست‌های اصولی نظام جمهوری اسلامی است. در تعریف ما عدالت آموزشی امکان دسترسی به آموزش و پرورش با کیفیت برای همه فرزندان ایران فارغ از جنسیت، قومیت، مذهب، طبقۀ اجتماعی و منطقۀ جغرافیایی است.

وی ضمن تأکید بر پوشش کامل کودکان لازم التعلیم و ضرورت انسداد بیسوادی، از عدم پوشش تحصیلی برخی از کودکان و نوجوانان محروم و در حاشیه مانده که شانس و فرصت‌های ارزشمند آموزش را از دست داده‌اند انتقاد کرد و از دستگاه‌های حمایتی و مددکاری اجتماعی همانند بهزیستی، کمیته امداد و شهرداری‌ها توجه بیشتر نسبت به این گروه از کودکان و نوجوانان را خواستار شد و افزود: توسعۀ دسترسی به آموزش برای چنین کودکانی سخت است ولی غیرممکن نیست و کلید اصلی این مشکل شناسایی این کودکان و تضمین طراحی آموزش‌های منعطف و تغییرپذیر با شرایط آنان است.

معاون پژوهشی وزیر در ادامه یادآور شد: یکی از فرصت‌های موجود در جامعه، استقبال سازمان‌های غیردولتی و مردم نهاد در یاری‌رسانی به این کودکان است که باید از این موضوع حمایت کرد و امکان ثبت نام دوباره و برگزاری کلاس‌های ویژه را فراهم آورد. وی همچنین از اقدامات آموزش و پرورش در توجه ویژه به دانش‌آموزان مناطق محروم و دورافتاده و برگزاری کلاس‌های چندپایه و عشایری قدردانی کرد.

دکتر محمدیان در پایان تأکید کرد: حاشیه شهرهای بزرگ نیز به‌عنوان یکی از نقاط تجمع کودکان و نوجوانان محروم نباید از کانون توجه نهادهای دولتی و غیردولتی مغفول بمانند.

تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 12 شهريور, 1394

نظرات

برای توسعه عدالت آموزشی و اجتماعی لازم است باید کار بیسوادی را یکسره کند و آموزش و پرورش برنامه انسداد بیسوادی را جدی بگیرد.

عدالت آموزشی را با توسعه امکانات در مناطق محروم باید محقق کرد و همه بچه های ایرانی مخصوصا عشائر از فرصت ادامه ی تحصیل با کیفیت بهرمند شوند و من بنوبه خودم از دیدگاه عدالت مدار استاد محمدیان سپاسگزارم بویژه از تأکید ایشان به آموزش و پرورش با کیفیت قدردانی می کنم.

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.