توجه به مدارس مناطق محروم حاشیۀ شهرهای بزرگ، لازمۀ کاهش نرخ ترک تحصیل در آموزش و پرورش است

معاون وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: به‌منظور تحقق و گسترش عدالت آموزشی توجه به مدارس مناطق محروم و حاشیه شهرهای بزرگ الزامی است و ضروت دارد برای کاهش نرخ ترک تحصیل در آموزش و پرورش، این مدارس جزو مدارس لازم‌التوجه باشند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، دکتر محی الدین بهرام محمدیان افزود: مطالعات پژوهشگران حوزۀ تعلیم و تربیت نشان می‌دهد ترک زودهنگام مدرسه به‌شدت با در حاشیه‌ماندگی ارتباط دارد. نوجوانانی که مدرسه را قبل از دبیرستان ترک می‌کنند فرصت‌های محدودی برای شناسایی توانایی‌های خود و به‌کارگیری مهارت‌های یادگیری خود دارند‌.

معاون پژوهشی وزیر افزود: پژوهش‌های خارجی نیز در کشورهای مختلف همین موضوع را تأیید می‌کند که عواملی مانند ثروت، خانواده، فقر، کودک، جنسیت و محل اقامت و اسکان خانواده تأثیر مستقیم داشته و از عوامل مؤثر بر نرخ ترک تحصیل است این نمونه تحقیقات در کشورهایی همچون انگلستان، اسپانیا، امریکا توسط یونسکو در گزارش جهانی پایش آموزش برای همه منعکس شده است.

وی تأکید کرد: به‌منظور تحقق و گسترش عدالت آموزشی توجه به مدارس مناطق محروم و حاشیه شهرهای بزرگ الزامی است و ضرورت دارد برای کاهش نرخ ترک تحصیل در آموزش و پرورش، این مدارس جزو مدارس لازم‌التوجه باشند.

دکتر محمدیان یادآور شد: ارائه و دریافت آموزش‌های درخور و مناسب می‌تواند چرخۀ بهتری از فرصت‌های زندگی را برای دانش‌آموزان به‌وجود آورد و سطح بهره‌مندی کشور را به لحاظ افزایش نرخ بهداشت و سلامت اشتغال و امنیت بهبود ‌بخشد.

محمدیان ضمن تأکید بر فعالیت دستگاه آموزش و پرورش در پوشش کامل لازم‌التعلیم و مبارزه با بی‌سوادی توسط نهضت سوادآموزی، هدف آتی آموزش و پرورش را ارتقاء کیفیت و بهبود آموزش‌ها در دوره ابتدایی و متوسطه اعلام کرد.

تاریخ خبر: 
يكشنبه, 15 شهريور, 1394

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.