آموزش و پرورش نیازمند آرامش است/ تغییر و تحولات مدیریتی به صلاح نیست
وی اضافه کرد: در این سالهای اخیر بیش از کفایت در پژوهشگاه به حاشیه افتادهایم و این را به عنوان گلایه عرض میکنم و متأسفانه این حاشیهها باعث شد بعضی کارها عقب بیفتد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با اشاره به شخصیت سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: علیرضا عصاره فردی است که آموزش و پرورش را میشناسد و از جنس کار پژوهشی به دور نیست و فعالیتهای متعددی در آموزش و پرورش انجام داده است.
حجتالاسلام والمسلمین محمدیان بیان داشت: از پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش انتظار است مواردی مانند عملیاتی کردن مفاهیم بنیادین محورهای سند تحول در حوزههای مختلف از طریق انجام پژوهشهای راهبردی، کیفیسازی و افزایش بهرهوری پژوهشی و مدیریت زمان در فرایند پژوهشهای کاربردی و کاربست پژوهشها در بدنه آموزش و پرورش را محقق سازند.
وی ادامه داد: پژوهشگاه مطالعات، پژوهشگاه وزارت آموزش و پرورش است و پژوهشکده خانواده باید به همه خانوادههای مرتبط با آموزش و پرورش سرویس دهد، پژوهشکده استثنایی باید به همه آموزش و پرورش استثنایی جواب دهد و مجلات علمی ما باید به همه خدمت کند و بتوانیم این پژوهشها را در بدنه آموزش و پرورش به کاربست تبدیل کنیم.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با بیان اینکه باید با معلمان پژوهنده ارتباط داشته باشیم و آنها را حمایت کنیم، افزود: اگر میخواهیم آموزش و پرورشمان پژوهش مبنا، فرهنگمدار و تربیت مدار باشد، ناگزیریم به معلم با نگاه پژوهشی بنگریم و در حال حاضر پژوهشهای بعد از اقدام ما کم نیست اما مهمتر از پژوهشهای بعد از اقدام به پژوهشهای قبل از اقدام نیاز داریم.
حجتالاسلام والمسلمین محمدیان با اشاره به استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: احساس بنده این است که آموزش و پرورش نیازمند است که آرامش داشته باشد و در زمانی که کارهای اساسی و بنیادی از جنس تحول اتفاق میافتد، تغییر و تحولات مدیریتی به صلاح و صرفه نیست.
وی اضافه کرد: میتوانیم با کسی اختلاف سلیقه داشته باشیم و هر نهاد قانونی نیز حق دارد تا از قدرتهای قانونی خود استفاده کند اما استفاده کردن از حق باید در چارچوب مصلحتها باشد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی افزود: در حال حاضر مصلحت آموزش و پرورش نه استیضاح و نه جابهجایی وزیر است و معتقدم امضا کردن استیضاح یک خطای کاربردی بود و رأی دادن به نفع استیضاح یک اشتباه پررنگ است که امیدوارم مجلس و نمایندگان محترم مرتکب چنین اشتباه پررنگی نشوند و از دوستان درخواست میکنم هر جا که هستند به اندازهای که میتوانند این مصلحت را بازگو کنند.
حجتالاسلام والمسلمین محمدیان خاطرنشان کرد: معنا و مفهوم صحبت بنده این نیست که آموزش و پرورش اشکالی ندارد، بلکه معتقدم اشکالات باید شناسایی و با برنامه ریزی مناسب و صبر و شکیبایی برطرف شود.
منبع خبر:
- 3965 مرتبه بازدید
نظرات
حاجتي
4 تير, 1394 - 02:37
لینک مستقیم
منطق مصلحت
با سلام و تشکر از استاد محمدیان ، همه دیدید که تحلیل استاد از شرایط فعلی آموزش و پرورش مبتنی بر واقعیت بوده و مجلس محترم علیرغم إصرار برخی از نمایندگان محترم استیضاح فارغ از درست یا نادرست بودن مفاد آن ،منطق مصلحت و مقتضای زمانی را ترجیح دادند و به استیضاح رای مخالف دادند . امیدواریم دست اندرکاران وزارت از فرصت فراهم آمده برای اصلاح امور و تأمین حقوق معلمان وزیر محترم را مساعدت و یاری دهند. حاجتی از اصفهان
ت ت
4 تير, 1394 - 02:45
لینک مستقیم
حیف نبود
حیف از شما نبود مانع تحقق رأی به استیضاح شدید ، چرا ؟
نظر دهید