دستگاه‌های تبلیغاتی به جوانان اروپایی بگویند مبارزه اسلامی، ترور و خشونت نیست

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین محی الدین بهرام محمدیان در نشستی خبری روز یکشنبه 5 بهمن ضمن اعلام اینکه فردا دهمین سالگرد درگذشت "جعفر علاقمندان" با حضور مسئولان آموزش و پرورش برگزار می‌شود گفت: مرحوم علاقمندان از مدیران خوب آموزش و پرورش و یکی از افراد آشنا نسبت به مسائل این وزارتخانه بود و سعی می کرد از انجام کارهای روزمره دوری کند.

وی افزود: علاقمندان با مهندسی خرد به مسائل آموزش و پرورش می‌نگریست و کارهای ماندگار انجام می داد. او بنیانگذار مطالعات زبان معیار فارسی بوده و راه‌اندازی بخش نقد و بررسی کتب درسی را برای نخستین بار بر عهده داشت.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه علاقمندان آزمایش رایانه‌ای را در مدارس ایجاد و در گسترش فناوری در آموزش و پرورش نقش داشت گفت: سند فاوا (توسعه فناوری آموزش و پرورش) توسط علاقمندان بنیانگذاری شد. وی روحیه خلاق و آینده نگر داشت و با نگاه فیلسوفانه و بلند مدت به آموزش و پرورش می‌نگریست.

محمدیان در ادامه با بیان اینکه معتقدیم مربی پرورشی متولی فعالیت‌های پرورشی است و نه متولی تربیت، گفت: مربی پرورشی باید از کلاس‌های آموزشی پشتیبانی کند و در برخی مقاطع زمانی مدیرانی از آموزش و پرورش معتقد به تلفیق فعالیت‌های آموزشی و پرورشی بودند به این معنا که کسی به عنوان مربی پرورشی نداشته باشیم.

وی افزود: فعالیت‌های پرورشی باید یک آزادی عمل را به مربی و معلم و یک آزادی عمل را به دانش آموز بدهد و نگاه رسمی نداشته باشد، اکنون مسئولان آموزش و پرورش معتقد به تعمیم فعالیت‌های پرورشی هستند به این معنا که مربیان پرورشی وظایف خود را دنبال کنند و در عین حال هم مربیان در امور تربیتی مداخله داشته باشند.

معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش به بیان سخنانی در خصوص پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی پرداخت و گفت: امام خمینی (ره) یک استراتژی داشت که در وصیت نامه‌اش به آن اشاره کرده به این معنا که هسته‌های مقاومت حزب الله در همه دنیا فعال باشند، اگر مزدوران در برابر دین ما بایستند ما در برابر همه دنیا می‌ایستیم.

وی ضمن تاکید بر این که اسلام را باید در سراسر دنیا اشاعه دهیم، گفت: این در حالی است که ما صرفا به دیپلماسی سیاسی گرویدیم. این استراتژی فعال سازی هسته‌های مقاومت در منطقه را آمریکایی‌ها و سعودی‌ها از فرمایش امام دریافت کرده‌اند و نتیجه آن ایجاد القاعده و داعش بود.

محمدیان در ادامه افزود: پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی نشان داد که رهبری نسبت به این زاویه گرفتن از مواضع اصلی آگاهند از این رو به جوانان اروپایی هشدار دادند که اگر شما معنویت خواهی و مبارزه با ظلم را می‌خواهید مراقبت باشید این تروریست‌ها را به اسم اسلام به شما معرفی نکنند.

معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش ضمن تاکید بر اینکه دستگاه‌های تبلیغاتی ما به آنها بگویند مبارزه اسلامی، ترور و خشونت نیست گفت: بلکه اسلام از مهربانی به انسانها بر می‌خیزد و حمایت اسلام حمایت از مظلوم است.

وی ضمن محکوم کردن اهانت به ساحت پیامبر اسلام (ص) نیز گفت: این موضوع یک مسئله داخلی نیست و ما باید عناصر بیرونی را نیز از این مسئله آگاه کنیم.

محمدیان درباره نقش دانش آموزان در آگاه سازی جوانان سایر کشورها نسبت به سیرت پیامبر (ص) گفت: از آنجا که امروز عمده دانش آموزان ما به شبکه‌های اجتماعی دسترسی دارند می‌توانند صدای خود را به دنیای بیرون برسانند. جوانان می‌توانند با بهره گیری از فرمایشات رهبری ابتدا یک خود ارزیابی و خودآزمایی داشته باشند و در ادامه انعکاس دهنده واقعیات اسلام به جوانان سایر کشورها باشند.

وی تاکید کرد: معلمان سیاست مداران و قشرهای مختلف نیز می‌توانند در این پیام رسانی سهم داشته باشند. اگر بتوانیم ارزش‌های اسلام را خوب معرفی کنیم، می‌توانیم این موضوع را جا بیندازیم که اسلام جاذبه‌های زیادی دارد. باید صورت و سیرت پیامبر (ص) را به نحو شایسته به جوانان اروپایی بشناسانیم.

تاریخ خبر: 
يكشنبه, 5 بهمن, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.