دانشگاه فرهنگیان باید مرکز تربیت معلم در افق چشم‌انداز ۱۴۰۴ باشد

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: تقلیل سطح انتظار و توقع از آموزش و پرورش، آن را از یک دستگاه تولید سرمایه اجتماعی که سه وظیفه عمده نظام سازی، فرهنگ سازی و ملت سازی را بر دوش می کشد، به یک دستگاه بوروکراتیک و اداری هزینه‌ای تبدیل می‌کند.

وی افزود: مدیران آموزش و پرورش با اتکاء به دستاوردهای پژوهشی و نظرات کارشناسی نه تنها باید از درجا زدن در گذشته و رضایتمندی به وضع موجود احتراز کنند بلکه باید افق‌های آینده را خوب بشناسند و اهداف آموزش و پرورش در تراز ایران 1404 را پیگیری کنند.

محمدیان اظهار داشت: رصد گام به گام پیشرفت های آموزش و پرورش و برنامه عملیاتی و اجرایی سند تحول بنیادین و ارزشیابی عمومی فعالیت های آموزش و پرورش به صورت بالینی و مشاهده‌ای از اهم واجبات این دستگاه است.

وی در ادامه تصریح کرد: مدیران تحول گرا ضمن امید به آینده و دفاع از تلاش‌های موفق، به آن بسنده نکرده و به افقی دور دست و اهدافی بزرگ می اندیشند و برای رسیدن آن راهبرد تدوین نموده و برنامه ریزی می‌کنند.

معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش یاد آور شد: آموزش و تربیت معلمان، تولید محتواهای مناسب آموزشی و تربیتی وکتاب های درسی باید هم افزایی داشته باشند. همچنین به خدمت گرفتن فناوری‌های نوین آموزشی و کاربست پژوهش‌های بنیادی و اصلاح مقررات و قوانین آموزشی و اداری در جهت توسعه مشارکت های علمی و عملی، آحاد کارشناسان و صاحب نظران به ویژه معلمان از بایستگی‌های تحول است.

محمدیان تاکید کرد: دانشگاه فرهنگیان باید دانشگاه ویژه تربیت معلم و نیروی انسانی مورد نیاز دستگاه بزرگ تعلیم و تربیت در افق چشم انداز 1404 باشد.

وی خاطرنشان کرد: همه باید متوجه باشیم که بازده هزینه برای تعلیم و تربیت معلمان حرفه ای بالاترین ارزش افزوده را دارند و نباید این سرمایه گذاری عظیم را به دلیل سنگینی کار به دیگر مراکز سپرد. زیرا هیچ پزشک، افسر یا طلبه فاضلی جز در مراکز مخصوص دانشگاه علوم پزشکی، دانشکده افسری و یا حوزه علمیه تربیت نمی شوند.

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 3 تير, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.