شعار ما در سازمان پژوهش، تدوین طرح و برنامه ای است که در بستر فرهنگی منجر به نتیجه ی تربیتی گردد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین، حجت الاسلام دکتر محی الدین محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در جمع پژوهشگران برتر، مدیران آموزش و پرورش استان‌ قزوین و جمعی از مسوولان استانی در سالن همایش های اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین، اظهار کرد: در حال حاضر موضوع تحول را همه با هم پیش می بریم و در مسیر تعالی و پیشرفت باید این راه را بدون در نظر گرفتن کاستی ها طی کنیم.

وی افزود: یک معلم همچنان که ایفای نقش می کند، موضوع تحول را کارگردانی می کند و این کار، امری گروهی و مشترک است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از کارهای مهم در امر تحول، پژوهش است. هیچ کاری نباید بدون پیوست پژوهش باشد و در همین خصوص هر فعالیتی در پی کاری فرا تحلیلی و کارشناسی شده باشد.

دکترمحمدیان ادامه داد: فعالیت هایی که بدون پژوهش انجام می شود معمولا رنگ می بازد و از همین رو در حوزه برنامه ریزی درسی هیچ اقدامی بدون پژوهش انجام نمی شود.

وی افزود: کتاب های درسی در آموزش و‌ پرورش تغییر پلکانی داشته اما این مطالب هرگز و ناگهانی تغییر نیافته چرا که تمام مطالب و کتب پس از پژوهش های فراوان به رشته تحریر درآمده و در قالب کتب درسی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در خصوص شعار این حوزه خاطر نشان کرد: ما در حوزه پژوهش آموزش و‌پرورش، شعاری را سرلوحه امور خود قرار داده ایم و شعار ما داده های آموزشی مبتنی بر پژوهش است که این داده ها در بستر فرهنگی به نتایج تربیتی دست یابد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان یادآور شد: اگر اقدام پژوهی های معلمان جمع آوری و مورد تحقیق قرار گیرد می توان اقدامات علمی مناسبی را انجام داد چرا که در این کار برکات، شکوفایی و استعدادهای زیادی نهفته است.

وی ضمن اشاره به کتاب های درسی اضافه کرد: تعدادی کتاب های جدید التالیف را منتشر کردیم که اقدامی رو به جلو است و می توان گفت که کتاب های فعلی از کتاب های پیشین بسیار بهتر و پرمحتواتر است.

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ما می خواهیم یک ایرانی مسلمان با فرهنگ ایرانی، مقید پرورش دهیم که عاملی پاک در امر خدمتگزاری به میهن باشند.

در پایان این مراسم از پژوهشگران برتر استان قزوین تجلیل به عمل آمد.

تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 3 اسفند, 1396

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.