تغییرات کتاب «دین و زندگی» دوره دوم متوسطه ویژه پایه ۱۱

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محی‌‌الدین بهرام محمدیان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به تشریح تغییرات کتب دینی و قرآنی پایه‌های مختلف تحصیلی پرداخت و اظهار کرد: در پایه‌های ابتدایی و متوسطه اول، تولیدی برای سال تحصیلی جدید نداریم اما برای پایه ۱۰ و ۱۱ تغییراتی در کتب دین و زندگی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه در کتاب دین و زندگی پایه ۱۰ تغییرات جزئی صورت گرفته است، گفت: این تغییرات در پایه ۱۱ شکل گسترده‌ تری پیدا کرده و موارد کلی‌تری را در برمی‌گیرد، در واقع کتاب دین و زندگی پایه ۱۱ جایگزین کتاب دین و زندگی پایه سوم دبیرستان می‌شود.
دکترمحمدیان به بیان تفاوت‌های صورت گرفته در کتاب دین و زندگی پایه ۱۱ پرداخت و عنوان کرد: قرائت قرآن در این کتاب تقویت شده و برای هر درس یک صفحه قرآن همراه با ترجمه در نظر گرفته شده است.
وی افزوده شدن فضای تدبری به کتاب دین و زندگی پایه ۱۱ را از دیگر تغییرات صورت گرفته برشمرد وعنوان کرد: بحث تدبر در قرآن در این کتاب بیشتر مورد توجه قرار گرفته و در هردرس با توجه به موضوع در قالب یک آیه از قرآن کریم بیان می‌شود.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بخش« پاسخ به سوال شما » را از دیگر مواردی برشمرد که به کتاب دین و زندگی پایه ۱۱ افزوده شده است و اظهار کرد: این بخش جزو محتوای اجباری آموزش نیست و بیشتر جنبه رفع شبهه و بیان پاسخ دارد.
حجت‌الاسلام دکترمحمدیان با اشاره به محدود بودن زمان‌های آموزشی تصریح کرد: معارف اسلامی محتوای گسترده‌ای دارد و ما در مدارس با محدودیت زمان مواجه هستیم. بدین جهت بین کتاب درسی و فضای مجازی ارتباط برقرار کردیم و با اضافه کردن بخش «دانش تکمیلی» به دانش‌آموز توصیه می‌کنیم به پایگاه اطلاع رسانی قرآن و معارف مراجعه کند تا محتوای بیشتری را در این زمینه دریافت کند.

وی از اضافه شدن بخش فیلم به کتب دین و زندگی پایه ۱۱ خبر داد و عنوان کرد: در بخش‌هایی از کتاب که عنوان فیلم درج شده است، قطعه کوتاهی فیلم در ارتباط با موضوعات درسی در پایگاه اطلاع رسانی گروه قرآن و معارف بارگذاری شده است.
حجت‌الاسلام دکترمحمدیان با اشاره به رشته تحصیلی علوم و معارف اسلامی اظهار کرد: برای پایه ۱۱ این رشته کتاب‌های جدید عربی دو، اخلاق اسلامی دو، اصول عقاید دو و علوم و معارف قرآنی دو تولید شده است.

تاریخ خبر: 
شنبه, 28 مرداد, 1396

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.