در نظام اسلامی آموزش و پرورش طفیلی و سربار نیست

دکتر محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در دیدار نوروزی ضمن تبریک حلول سال جدید و یادآوری نامگذاری سال نو به سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل اظهار کرد: دستگاه تعلیم و تربیت باید پیشرو و راهنمای جامعه به سوی تمدن نوین اسلامی باشد و در نظام اسلامی آموزش و پرورش طفیلی و سربار نیست.
وی افزود: آینده درخشان در گرو آموزش و پرورش متعالی است. آموزش و پرورش متعالی را معلمان تعالی‌جو، حرفه‌ای و دارای انگیزۀ بالای تربیتی شکل می‌دهند.
محمدیان تأکید کرد: خود‌باختگی، کم‌انگیزگی و تقلید بدون تأمل از دیگران، آفت شکوفایی آموزش و پرورش و مانع دستیابی به اهداف مصرح در سند تحول بنیادین است .
وی تدوین الگوهای اجتماعی بر اساس ضرورت‌ها و نیازهای آینده کشور مبتنی بر نظام معیار اسلامی را تضمین‌کنندۀ توسعۀ هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی نسل آینده دانست و اضافه کرد:‌ دستگاه‌های فرهنگی، تبلیغی و آموزشی و تربیتی باید هم‌راستا با اهداف چشم‌انداز بیست سالۀ کشور، کارآمدی، توانمندی و مشروعیت و مقبولیت نظام سیاسی مبتنی بر نظریه دینی را به دور از هرگونه اغراق و مبالغه و غبارآلودگی به صورت شفاف و روشن به نسل آینده منتقل کنند و روحیه اعتماد به نفس و افتخار به مواریث دینی و ملی را در آن‌ها اشراب نمایند.

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
يكشنبه, 8 فروردين, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.