سرمایه گذاری در آموزش‌وپرورش به باور قلبی مسئولان تبدیل نشده است

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان اظهار داشت: اولین وظیفه آموزش و پرورش ملت سازی است که این هدف در قالب کتب درسی واحد، اقوام مختلف سراسر کشور را گردآورده و امت واحده ای را با هویت ایرانی شکل می دهد.

وی افزود: دومین هدف آموزش و پرورش نظام سازی است به این معنا که پایه‌های اولیه نظام که نیروی انسانی است در آموزش و پرورش تربیت می‌شوند و سومین هدف نیز دولت سازی است به این معنا که پایه‌های علمی و تربیتی تمام دستگاه‌ها و دولت با 12 سال ماندگاری در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد.

محمدیان آموزش و پرورش را مهمترین نهاد فکری، فرهنگی و آموزشی دانست که جزو وظایف حاکمیتی دولت‌ها به شمار می‌رود. دولت‌ها برای تحقق امنیت و بهداشت عمومی و سایر خدمات نیز نیازمند آموزش و پرورش هستند.

وی اضافه کرد: سرمایه گذاری در آموزش و پرورش، هزینه مصرفی نیست، بلکه سرمایه گذاری پایدار، همراه با ارزش افزوده است که این امر هنوز در مسئولان و برنامه ریزان و سیاستگذاران به یک باور قلبی تبدیل نشده است. از اینرو شعار "اهمیت" مطرح می شود، بنابراین نیازمند فرهنگ سازی برای این مهم هستیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصریح کرد: آموزش و پرورش از چنبره روزمرگی و دلبستگی به روش های سنتی و ارتجاعی رهایی نمی‌یابد، مگر آنکه در نگرش‌ها، بینش‌ها، و روش‌های مدیران و کارشناسان تحول ایجاد شود. لذا در آموزش و پرورش، نیازمند تحول در مدیریت وبه دنبال مدیریت تحول هستیم.

تاریخ خبر: 
چهارشنبه, 29 بهمن, 1393

نظرات

با سلام و احترام ، یادم میاد سال قبل در سخنرانی شما بودم درباره اهمیت استراتژیک آموزش و پرورش برای دولتها و ملتها صحبت کردید ،آن روز با خود گفتم خوش به حال ما که مسؤولان چنین ارزشی برای آموزش و پرورش قائل هستند ،اما استاد محمدیان گویا مسؤولان در بخشهای دیگر نظام برایشان آموزش و پرورش با اداره دخانیات و قند و شکر تفاوتی ندارد! دلیل دم دستی اش ساختمان و سازمان و بودجه و احترام کارکنان این ادارات است ،من آرزو میکنم مسؤولان از غفلت درباره آموزش و پرورش بیرون بیایند و حداقل معلم را نیز در جایگاه اداری متصدی بانک ببینند. البته غرضم جسارت به محضر کارکنان بخشهای دیگر نیست بلکه آرزویم دستیابی به منزلت آنان است.

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.