احیا و مرمت دارالفنون نیازمند آن است که از پیچ و خم دیوان‌سالاری خارج شویم

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجةالاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان امروز در مراسم رونمایی از مجسمه امیرکبیر که با حضور مسعود سلطافی‌فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وسید رضا صالحی امیری رئیس کتابخانه ملی برگزار شد، اظهار داشت: دیروز به مناسبت سالگرد شهادت امیرکبیر مراسمی را در مدرسه دارالفنون برگزار کردیم.

وی افزود: امیرکبیر آرزوهای بزرگی را برای پیشرفت کشور داشت که یکی از آن‌ها حفظ استقلال ایران بود و در واقع به سربلندی کشور می‌اندیشید.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به این‌که امیرکبیر در عرصه سیاست در مدت کوتاه دوران صدارت خود توانست خدمات چشمگیری را ارائه کند، گفت: امیرکبیر برای مبارزه با فساد اداری تلاش کرد و به همین دلیل مورد خشم و غضب قرار گرفت اما با این وجود باز هم مقابله با فساد را کنار نگذاشت.

حجةالاسلام محمدیان تصریح کرد: امیرکبیر به سلامت اداری توجه داشت و زمانی که مشاهده کرد خرج دولت از دخل آن بیشتر شده است، بحث اصلاح مالیات ودریافت مالیات از زمین‌های دولتی را مطرح کرد در حقیقت می‌توان امیرکبیر را به نوعی بنیانگذار اقتصاد مقاومتی دانست.

وی بیان کرد: امیرکبیر بحث استفاده از پارچه‌های تولید داخل و سماور داخلی را مطرح کرد و امروزه در امتداد تفکر و حرکت او شاهدیم که صنعت هسته‌ای را در کشور داریم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به بحث مرمت دارالفنون عنوان کرد: دارالفنون توسط امیرکبیر با هدف حفظ استقلال فرهنگی کشور تأسیس شد، امیرکبیر به جای اعزام دانشجو به خارج از کشور اقدام به دعوت از اساتید مدعو کرد تا از این طریق از آسیب‌های فرهنگی جلوگیری کند.

حجةالاسلام محمدیان تصریح کرد: هم اکنون دارالفنون که یادگار امیرکبیر است دچار آسیب‌هایی شده و نیاز به مرمت دارد بنابراین این انتظار از میراث فرهنگی وجود دارد تا از پیچ و خم دیوان سالاری خارج شده و بتوانیم دارالفنون را احیا کنیم. آموزش و پرورش با وجود کمبود و خشکسالی بودجه، منابع مالی لازم را برای مرمت و احیای دارالفنون فراهم کرده است و انتظار داریم تا دارالفنون مجدداً جریان آموزش و تعلیم تربیت در دارالفنون احیا شود.

وی گفت: در سال 95 باید بتوانیم دارالفنون را احیا کنیم همچنین سایت دارالفنون با عنوان وقایع اتفاقیه تأسیس شده است و تلاش می‌کنیم تا درسال 95 این مدرسه را به عنوان یک مرکز یاددهی و یادگیری احیا کنیم.

تاریخ خبر: 
يكشنبه, 21 دى, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.