تدوین نظام جامع حمایت از پژوهشگران حوزه آموزش و پرورش ضروری است

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان روز دوشنبه در حاشیه مراسم هفته پژوهش اظهار داشت: استفاده بهینه از ظرفیت های موجود برای گسترش فرهنگ تفکر و پژوهش در میان مدیران و مربیان گام نخستین برای نهادینه کردن امر پژوهش است.

وی افزود: در تکمیل این کار باید علاوه بر تامین پژوهشگران حرفه ای نسبت به تربیت پژوهشگر مورد نیاز تعلیم و تربیت رسمی عمومی و حمایت از آنان برنامه ریزی کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ضمن تاکید بر تجدید نظر در ساختار و سامانه های پژوهش، یکی از ضرورت های کار پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش را فعال سازی کرسی های نظریه پردازی در علوم تربیتی و روش های تعلیم و تربیت و فراهم آوردن کاربست یافته های جدید دانست.

محمدیان اضافه کرد، دوره انجام پژوهش برای پژوهش به منظور تامین لذت فردی و یا کسب درآمد شخصی سپری شده است. باید پژوهش های نظام آموزشی در یک چرخه پژوهش، آموزش و تدوین محتوا برای ایجاد عرصه های نوآورانه و خلاقیت در مدارس و پشتیبانی از معلم و دانش آموز سامان دهی شود.

مراسم گرامیداشت هفته پژوهش امروز - دوشنبه - با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در سینما فلسطین برگزار شد.

تاریخ خبر: 
دوشنبه, 24 آذر, 1393

نظرات

جناب آقای محمدیان ،به فریاد پژوهشگاه برسید ، چند تا کار پژوهشی که انجام می شد آن هم تعطیل شده ،واقعا پیش وجدان خود احساس شرمندگی می کنم ، این مراسم های دکتری چه ثمری دارند ،مصداق. استقلال پژوهشگاه برای مصداق این بیت شده ،از طلا گفتن پشیمان گشته ایم ،لطف فرمایید ما را مس کنید

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.