مجله رشد بالاترین آمار تیراژ در خاورمیانه را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام‌محمدیان ظهر دیروز در دیدار با آیت‌الله سبحانی ‌آغاز تحول کتاب‌های درسی و محتوای آموزشی در آموزش و پرورش را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: تحول کتاب‌های درسی در پایه اول، دوم و سوم در چند سال گذشته صورت گرفت و در سال جاری نیز کتب پایه چهارم دبستان تغییر کرد.

وی تصریح کرد: تغییر کتب پایه‌های ششم، هفتم و هشتم نیز در دستور کار قرار گرفته که به صورت کلی تغییر و یا بازیابی خواهند شد.

معاون پژوهشی ‏وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه آموزش و پرورش نسبت به تولید هزار و 150 عنوان کتاب اهتمام دارد، تصریح کرد: کتاب‌های تولیدی در سازمان تالیف کتب درسی پیش از تولید، پس از تولید و حین اجرا مورد ارزشیابی قرار گرفته و پس از پنج سال در صورتی که نیازهای جدیدی پیش آمده باشد کتاب درسی اصلاح شده و تغییر داده می‌شود.

وی همچنین با اشاره به انتشار مجله رشد دانش‌آموزی بیان کرد: این مجله سالانه 35 میلیون تیراژ دارد که بالاترین آمار تیراژ در خاورمیانه است.

رئیس سازمان پژوهش و تالیف کتب درسی با تاکید بر اینکه در نظام آموزشی، تلاش می‌شود هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی در نسل جوان حفظ شود بیان کرد: تلاش شده است در نظام آموزشی ارزش‌های ایثار، جهاد، شهادت و ارتباط با اسلام و قرآن تقویت شده و بر درجه‌های علمی کشور افزوده شود.

وی با اشاره به ارسال کتب تازه نشر به ائمه جمعه، نمایندگان ولی فقیه و شخصیت‌های علمی کشور بیان کرد: با ارسال کتب تازه منتشر شده از شخصیت‌های علمی خواسته شده که نظر خود را بیان کنند تا در مسیر مناسبی گام برداشته شود.

بهرام‌محمدیان در پایان چنین توضیح داد: در تلاش هستیم قرآن مبنای برنامه‌ریزی درسی قرار گیرد که در این راستا به صورت جدی در آموزش قرآن هدف‌گذاری شده است.

تاریخ خبر: 
جمعه, 14 آذر, 1393

نظرات

با سلام و احترام ، استاد محترم جناب حجةالاسلام محمدیان این کاری که شما در پیش گرفته اید به احتمال قوی خوشایند طرفداران جریان فکری أموزش و پرورش سکولار نخواهد بود و همانند گذشته از اینکه آموزش و پرورش ایدئولوژیک می شود ،فریاد خواهند زد و شما را متهم به نگارش برنامه ی درسی ملی از سوی غیر متخصص ها خواهند کرد و یادشان خواهد رفت که این اسناد مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش و پرورش است . شما و همکاران تان از ملامت ها نهراسید و راه مستقیم را با قدرت طی کنید ،فقط مواظب باشید مسیر تحول را با فشارها منحرف نکنند و از پشت خنجر به تحول بنیادین نزنند. در پناه حق باشید.

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.