سالانه ۱۱۵۰ عنوان کتاب توسط آموزش و پرورش منتشر می‌شود

قم - معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: نشر هزار و ۱۵۰ عنوان کتاب با ۳۵ میلیون تیراژ در سال و همچنین ۳۵ عنوان مجله با ۱۲۰ میلیون تیراژ توسط آموزش و پرورش صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان ظهر پنج‌شنبه در دیدار آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: در سال دو پایه از کتاب‌های مدارس با رویکرد تعلیم و تربیت اسلامی تغییر می‌کند و هدف اصلی از این کار دستیابی به حیات طیبه است.

وی ادامه داد: این کار با رویکرد شکوفایی فطرت و با درنظر گرفتن پنج تعریف برای آن از جمله ارتقای تفکر، ایمان، علم، عمل و اخلاق در یازده بسته یا حوزه پیشگیری انجام می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: حوزه تفکر و حکمت، مطالعات انسانی و اسلامی، بهداشت و سلامت تربیت بدنی، آداب و مهارت زندگی و آموزش زبان‌های خارجی از جمله یازده حوزه پیشگیری می‌باشد.

وی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون کتب پایه اول، دوم، سوم و همچنین پایه چهارم ابتدایی، ششم، هفتم و هشتم را یا به کل عوض کرده‌ و یا بازسازی کرده‌ایم.

محمدیان ابراز داشت: نشر هزار و ۱۵۰ عنوان کتاب با ۳۵ میلیون تیراژ در سال و همچنین ۳۵ عنوان مجله با ۱۲۰ میلیون تیراژ توسط آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در این کتب از فناوری جدید علمی نیز استفاده می‌کنیم و برخی از آن برای دانش آموزان و برخی برای معلمان می‌باشد.

وی یادآور شد: در این کتب ارزش‌های انقلابی پاسداری می‌شود و سعی شده نصاب علمی کشور ارتقا یابد.

تالیف کتب توسط ۵۰۰ نفر از اعضای هیئت علمی

معاون وزیر آموزش و پرورش ابراز داشت: ۵۰۰ نفر از اعضای هیئت علمی که کار نگارش را برعهده دارند و همچنین از شخصیت‌های حوزوی بهره می‌گیرند در تالیف کنب درسی حضور دارند.

وی بیان داشت: هر کاری که انجام می‌شود سه نوبت ارزیابی می‌شود و اگر بعد از پنج سال نیازهای جدیدی پیش آمد برنامه را اصلاح و تغییر می‌دهیم.

محمدیان تصریح کرد: برخی آثار در منابع دینی وجود دارند که برای بازگوی آن به نسل نو به شکلی جدید پردازش می‌شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان افزود: در سال جاری همه کتاب‌های جدید التالیف را به بزرگان علمای بلاد فرستاده‌ایم.

منبع خبر:

تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 13 آذر, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.