تکمیل سامانه هوشمند چاپ و توزیع کتاب/ انتشارات مدرسه باید تراز و نمونه باشد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مراسم تودیع و معارفه مدیرکل سابق اداره کل نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش و سرپرست این اداره امروز با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، سیدکاظم اکرمی مشاور وزیر آموزش و پرورش، سیداحمد حسینی مدیرکل سابق اداره کل نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش و لیدا نیک‌‌روش سرپرست جدید اداره کل نشر و توزیع مواد آموزشی و جمعی از مدیران این سازمان در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در سخنانی اظهار داشت: اعتقاد داریم که باید ارتقای پلکانی مدیریت در سازمان اتفاق بیفتد و احساس کردم دوستانی که در سازمان هستند بهتر می‌شود، کار کرد.

وی ادامه داد: بنای ما این است که هر کدام از همکاران که بازنشسته می‌شوند حکم بازنشستگی آنها را بدهیم اما باید از تجربه آنها استفاده کنیم و نباید این تحربه‌ها دور ریخته شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان به فعالیت سید احمد حسینی مدیرکل سابق نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی اشاره کرد و افزود: آقای حسینی موفق بوده‌اند باید قدردان گذشتگان باشیم.

وی یادآور شد: امروز امکانات ما با 25 سال پیش یکی نیست برای نمونه آن زمان حروف‌چینی دستی بودو امروز به صورت کامپیوتری است و باید شکرگزار باشیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) افزود: امام علی (ع) به یکی از استانداران خود نامه‌ای نوشت و او را توبیخ کرد و گفت هر مأمومی امامی دارد و امام شما من هستم، و از شما انتظار ندارم مثل من باشید اما انتظار یاری کردنم را دارم.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان یادآور شد: حضرت علی (ع) 4 توصیه کرد اول اینکه پرهیزکاری و آلوده نشدن به حرام، دوم داشتن ورع یعنی به به خاطر خود و نه خودی‌ها گناه نکنیم تمام تلاش خود را به کار گیریم عفت داشتن یعنی اعراض از بعضی مباهات‌داشتن یعنی پرهیز از کارهایی که خلاف شأن است و در نهایت این که در کارها باید محکم کاری و دقت لازم را داشته باشیم.

وی گفت:‌ باید سامانه هوشمند چاپ و توزیع تکمیل شود البته سال قبل کمی در این خصوص جلو آمدیم اما باید معلوم شود که از دفتر تألیف تا چاپخانه و توزیع چه اتفاقی می‌افتد.

وی خاطر نشان کرد: استفاده بهینه از ظرفیت انسانی علاوه بر کتاب در مسائل مربوط به کتاب نیز باید مورد توجه قرار گیرد و هنگام چاپ کتاب اقلام و سی‌دی‌ها نیز منتشر شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به اهمیت انتشارات مدرسه خاطر نشان کرد: انتشارات مدرسه برای بنده مقدس و مهم است و باید انتشارات مدرسه تراز و نمونه باشد و ما رقیب ناشرین نبوده بلکه سرآمد و الگوی ناشران هستیم و در حوزه فرهنگی نیز باید نمونه باشیم و امروز ادبیات دختران و بانوان کشورمان فقیر بوده و آثار فرهنگی خوبی در این خصوص نداریم.

وی با تاکید به سبک ز ندگی اسلامی-ایرانی یادآور شد: در حوزه سبک زندگی باید به این مسئله توجه شود و در حوزه ادبیات و فرهنگ هویت انقلابی و فرهنگی و اسلامی را باید تقویت کنیم و عقبه عظیم معلمان را به پای نوشتن بیاوریم.

حجت‌الاسلام محمدیان اضافه کرد: اگر از آثار معلمان منتشر کنیم معلم ما محقق و پژوهنده می‌شود و تراز آنها بالا می‌رود و از بین آنها نویسندگان کتاب درسی را انتخاب می‌کنیم و به دنبال این هستیم در انتشارات مدرسه میقاتی در این خصوص ایجاد کنیم که همه نویسندگان آموزش و پرورش حضور پیدا کنند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به شبکه پخش افزود: شبکه پخش یعنی این که تولید انبوه فرهنگی و بازار مطلب ایجاد کنیم و برای تولید فرهنگی باید بازار مطلب را تکان دهیم و سن دانش‌آموزان را رده‌بندی کرده و نیم‌رخ روانشناسی و جامعه شناسی انها را داشته باشیم و برای آنها کتاب تولید کنیم.

تاریخ خبر: 
دوشنبه, 19 آبان, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.