کتاب درسی تنها محور آموزش نیست

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، حجت الاسلام ' محی الدین بهرام محمدیان ' در جلسه مدیران و سرگروه های آموزشی که در تنکابن برگزار شد اظهار کرد: یکی از بحث هایی که در سازمان پژوهش و دستگاه تعلیم و تربیت دنبال می شود اجرایی کردن سند تحول و برنامه درسی ملی است و سازمان پژوهش در این فرآیند عهده دار تجدید تالیف و نظر محتوی آموزشی با سیاست های جدید می باشد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در ادامه افزود: هدف سند تحول نظام آموزشی و برنامه درسی متفاوت از نظام های آموزشی دیگر و برنامه درسی است .

وی با اشاره به اینکه دستیابی به مراتبی از حیات طیبه هدف ما است عنوان کرد: برای دستیابی به این هدف رویکرد شکوفایی کشور فطرت مد نظر است.

محمدیان با بیان اینکه فطرت یعنی تقویت تفکر، ایمان، علم، عمل، و اخلاق است افزود: این 5 عنصر بر چهار عرصه ارتباط با خود،خدا، خلقت و آفرینش خلاصه می شود .

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درخصوص یازده حوزه یادگیری تصریح کرد: تفکر و حکمت، زبان و ادبیات، قرآن، ریاضیات، علوم، بهداشت و سلامت و تربیت بدنی، علوم انسانی و مطالعات اجتماعی، کار و فناوری، آداب مهارت زندگی و خانواده، فرهنگ، هنر و تمدن و زبان های خارجی از جمله 11 حوزه یادگیری به شمار می آید.

وی با بیان اینکه در پایه ششم کتاب تفکر و پژوهش و پایه هفتم و هشتم کتاب تفکر و سبک زندگی را تالیف کردیم افزود: در دوره ابتدایی کتاب های درسی با در نظر گرفتن 11 حوزه یادگیری به صورت تلفیقی، در دوره اول متوسطه، کتابهای درسی به صورت اختصاصی و در دوره متوسطه کتابهای درسی به صورت تخصصی تالیف می شود.همچنین کتاب های درسی تنها محور آموزشی نیست بنابراین بسته های آموزشی را در این زمینه طراحی کرده ایم.

محمدیان در خصوص چرخشی که اتفاق افتاده ، عنوان کرد: کلاس تنها محل آموزش و تربیت نیست بلکه کارگاه، بازار محل، محیط های مجازی نیز می تواند محیط های یادگیری باشد.

وی در خصوص نقش معلمان تاکید کرد: معلمان باید الگو، پژوهشگر،برنامه ریز درسی، راهور آموزشی و پاسخگو در برابر مجهولات دانش آموزان باشد و ما برای تحقق این نقشها در معلم طرح رتبه بندی معلمان را اجرا می کنیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی خاطرنشان کرد: رویکرد برنامه درسی ملی این است که بتوانیم تولید محتوای آموزشی را به مشارکت بگذاریم که در حال حاضر در برخی کتاب های درسی این اقدام شروع شده است.

تاریخ خبر: 
دوشنبه, 5 آبان, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.