دیدار هیأت اندونزیایی با مسئولان سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش

گروهی از دست اندرکاران وزارت آموزش و پرورش کشور اندونزی با هدف تعامل وآشنایی با نظام آموزشی ایران با رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این دیدار حجت الاسلام بهرام محمدیان، سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش را نظریه ای نو در عرصه تعلیم و تربیت معرفی کرد و افزود: هدف آن دستیابی به مراتبی از حیات طیبه است که در قرآن کریم به صراحت از آن یاد شده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصریح کرد: در نظام آموزشی ایران، رویکرد مدرک گرایی جای خود را به کسب فضایل اخلاقی و آگاهی های علمی و فناوری داده است که 5 عنصر تعقل، ایمان، علم، عمل و اخلاق در 4 عرصه رابطه با خود، رابطه باخالق جهان هستی(خداوند)، رابطه با خلق و رابطه با طبیعت(محیط زندگی) تعریف شده است.

وی افزود: در این نظریه معلم تنها انتقال دهنده دانش نیست، بلکه اسوه، الگو و راهبر آموزشی و تربیتی و یک پژوهشگر تلقی می شود. همچنین محیط آموزشی ما تنها به کلاس محدود نمی شود، بلکه محله، مسجد، موزه و فضاهای مجازی نیز محیط آموزشی و پرورشی تلقی می شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی خاطر نشان کرد: سند تحول و برنامه درسی ملی ما به مثابه میثاقی ملی است که چشم انداز آینده نظام تعلیم و تربیت ما را مشخص کرده است .

وی انجام تحقیقات بنیادی و کاربردی، تولید محتوای کتاب های درسی، تولید بسته های آموزشی و کمک آموزشی و ارائه محتواهای آموزشی در محیط مجازی را به عنوان بخشی از ماموریت های سازمان برشمرد و اضافه کرد: مجلات رشد این سازمان با 31 عنوان و بالغ بر 40میلیون نسخه با محتوای کمک آموزشی که در سطوح و عناوین مختلف تولید و توزیع می شود.

منبع خبر:

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 1 مهر, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.