بازنگری و متناسبسازی سالانه 70 عنوان کتاب در راستای سند تحول
وی با اشاره به حجم بالای تیراژ کتابهای درسی افزود: برای پیشگیری از هرگونه تأخیر و توزیع به هنگام آنها، چاپ کتابهای سال بعد نیز آغاز شده است، که این سرعت عمل تحسین برخی از کشورهای منطقه را نیز در پی داشته است.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی درمورد نحوه تأمین کاغذ این تعداد کتاب گفت: با توجه به توان شرکتهای تولید کاغذ قریب 30 درصد از منابع داخلی و 70 درصد نیز از محل واردات تأمین می شود که امیدواریم با افزایش توان تولیدات داخلی این نسبت به نفع تولید داخلی تغییر یابد.
وی در ادامه تصریح کرد: به موازات کتاب درسی، بسته هایآموزشی متنوعی ازجمله سی دی، موقعیتهای آزمایشگاهی و کارگاهی، فیلم و چند رسانهای به تناسب پایه، سن و جنس دانشآموزان تدارک دیده شده است که فرایند یاددهی - یادگیری را تسهیل خواهد نمود.
منبع خبر:
- 3570 مرتبه بازدید
نظرات
عبدالهی
9 مرداد, 1393 - 11:30
لینک مستقیم
اهمیت سازمان پژوهش
الحق و الانصاف آموزش و پرورش یعنی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی.
زیرا حساسیت این رسالت می طلبد به طور شبانه روزی با بهره گیری از آخرین نظریات علمی و فناوری و متخصصین علوم دینی در راستای تحقق سند تحول بنیادین فعالیت کرد.
باشد که ان شاالله شاهد رسیدن نسل نو به مراتبی از حیات طیبه و کسب رتبه برتر تولیدات علمی و فناوری در منطقه در افق 1404 باشیم . چنانکه مقام معظم رهبری فرمودند باید به جایی برسیم که پژوهشگران جهان برای دستیابی به علوم تولیدی ایران ناگزیر باشند زبان فارسی بیاموزند
والله المستعان
رئيس دانا
24 مرداد, 1393 - 14:08
لینک مستقیم
اعتبار بخشی و ارزشیابی
جناب دکتر محمدیان ،جناب عالی یقینا می دانید یکی از ضرورت های تغییر کتابهای درسی اعتبار بخشی برنامه و محتوای تولید شده و ارزشیابی آن بعد از اشاعه و اجرای آزمایشی است. آنچه در این سالهای اخیر به همکاران و مؤلفان کتابهای درسی فشار می آورد رعایت این الزامات با فرصت و زمان اجراء است. به نظر می رسد اگر می شد تغییر کتابها فقط در دوره ابتدایی اتفاق می افتاد و دوره ی متوسطه اول تنها اعمال اصلاحات جزئی می شد . با تشکر
نظر دهید